دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 13:51
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد؛

ارائه پیشنهاد تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سوریه به بشار اسد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از پیشنهاد تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه توسط آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به رئیس‌جمهور سوریه خبر داد.
کد خبر : 272853

دکتر محمدحسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اعلام این خبر گفت: در دیدار آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با رئیس جمهور سوریه در هفته گذشته، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر نقش مهم علماء در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی تأکید کرد.


مختاری درباره صحبت‌های رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار گفت: بشار اسد در این دیدار خصوصی بیان کرد که ما در سوریه به نقش علما و وحدت مسلمین در این شرایط حساس باور داریم و نقش سازنده عالمان دینی مانند سایه‌ای بر سر ملت‌های مسلمان است. اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران من را با آن اوصاف مورد لطف قرار دادند موجب افتخار من است.


به گفته رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی آیت‌الله اراکی در این دیدار چهار موضوع شامل تاسیس مرکز ترویج اسلام معتدل، تاسیس مجمع فقهی که در جهان اسلام مرجعیت داشته باشد، تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کشور سوریه و پشتیبانی جدی از مجمع سوری برای وحدت امت را پیشنهاد داد که بشار اسد هم ضمن تحسین این پیشنهادات، دستور لازم را برای اجرای آنها صادر کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته