دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست واحد بیرجند

حسنی: باید به دور از سیاسی کاری محیطی آرام و مستقل در دانشگاه فراهم کنیم

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید علاوه بر پرهیز از سیاست زدگی و حفظ آرامش دانشگاه، مسئولیت را امانتی بدانیم که موقتا به ما سپرده شده زیرا اگر این میزها دائمی بود به ما نمی رسید.
کد خبر : 27277

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا حسنی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست واحد بیرجند و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تحکیم و تعمیق اخلاق اسلامی و آموزه های معنوی در محیط دانشگاه گفت: خیلی وقت ها بعضی از علم ها نافع نیست و موجب ضلالت و گمراهی می شود .


این آزاده قرآن پژوه با توجه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند « یکی از غلط ترین کارها این بود که در دانشگاه ها سیاسی کاری شد » افزود: باید دانشگاه به دور از تنش های سیاسی باشد. باید محیطی آرام و مستقل در دانشگاه فراهم کنیم زیرا دانشگاه مستقل دانشگاهی است که فرهنگ مستقل داشته باشد.



وی با تأکید بر اینکه رویکرد فرهنگی با محوریت نماز یکی از مهم ترین اولویت های کاری وی خواهد بود ، گفت: دانشگاه محل تهذیب نفس و کارخانه انسان سازی است و بر اساس همین باور، من اعتقاد دارم که خروجی دانشگاه باید بسیار مفید باشد هم برای خود دانشگاه و هم برای کشور عزیزمان .


حسنی افزود: مجدانه و مصرانه از همکاران دانشگاهی می خواهم با دقت و وسواس در زمینه های فرهنگی و اعتقادی شرایطی فراهم کنند که دین و معنویت بسیار جدی گرفته شود و خدای ناکرده عفت و شخصیت کسی لکه دار نشود زیرا نباید دزد اعتقادات دانشجویان باشیم و کاری بکنیم که اعتقادات و ارزش هایی که با رنج و مشقت و بردباری و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران به دست آمده به راحتی و با یک اقدام غیرمسؤلانه لکه دار شود یا رنگ ببازد.








حسنی: مجدانه و مصرانه از همکاران دانشگاهی می خواهم با دقت و وسواس در زمینه های فرهنگی و اعتقادی شرایطی فراهم کنند که دین و معنویت بسیار جدی گرفته شود و خدای ناکرده عفت و شخصیت کسی لکه دار نشود زیرا نباید دزد اعتقادات دانشجویان باشیم

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هم ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در قریب به یک سال مسئولیت خود از همراهی، همدلی و مساعدت های بی دریغ حجت الاسلام دکتر رضایی امام جمعه بیرجند و مسئولان استان و شهرستان بیرجند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ویژه حجت الاسلام عبادی و تلاش و همراهی کارکنان و استادان دانشگاه قدردانی کرد و گفت: توفیقات دانشگاه مرهون الطاف الهی و تلاش و همت همکاران ارجمند دانسته و فرصت یکساله خدمت به مردم عزیز و فرهنگ مدار خراسان جنوبی را برای خود موهبتی ارزشمند می دانم .


دکتر آصف زارع با بیان اینکه در همین فرصت محدود و کوتاه تلاش کردیم اقدامات اساسی و زیربنایی برای ایجاد تغییرات بنیادین در دانشگاه آغاز و فضا را برای تولید علم و ژرفا بخشی به تحقیقات و کاربردی کردن پژوهش ها فراهم کنیم، به اهمیت توسعه تحصیلات تکمیلی و نگاه بلند و تأکیدات ویژه دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه در این خصوص پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اخذ مجوز 23 رشته کارشناسی ارشد و دکتری بود که در این خصوص پیگیری مجدانه حجت الاسلام عبادی نماینده بیرجند قابل تحسین است.



وی از حل مشکلات عمرانی ساختمان جامع تحصیلات تکمیلی این واحد خبر داد و افزود: این ساختمان به نام مرحوم دکتر سید عبداله علوی نامگذاری خواهد شد.


زارع همچنین از نامگذاری سالن بزرگ همایش ها ی این واحد دانشگاهی که کلنگ آن در سفر دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه به خراسان جنوبی زده شد به نام پروفسور گنجی خبر داد و گفت: اقدام برای ایجاد شهرک فناوری های آزاد شفا ، مرکز آموزش مهارت های پیشرفته بین الملل، دفتر توسعه کارآفرینی، نمایندگی پارک علم و فناوری و دفتر ارتباط با استاندارد و برگزاری چهار همایش ملی که از درجه بسیار بالایی برخوردار است، از اقدامات مهم یکساله اخیر است .



حجت الاسلام رضایی بیرجندی هم با گرامی داشت شب های پر فیض قدر می توانیم زیباترین تقدیر را با اراده ی خودمان به دست آوریم به تلاش های متواضعانه و خالصانه دکتر زارع در دوره مسؤولیت اشاره کرد و گفت: انصافا دکتر آصف زارع از همه وسع و توان خود در جهت شکوفایی این مجموعه استفاده کرد .


قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان سرمایه های ارزشمند کشورمان هستند از دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده بهتر از نیروهای زجردیده اسلام و انقلاب و انتصاب مدیری آزاده، مخلص و ارزشی مانند دکتر حسنی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی قدردانی کرد و با بیان اینکه امروز روز جهاد اکبر است، گفت: امام «ره» و شهدا و آزادگان عزیز به ما یاد دادند که نباید بترسیم و در قلب دشمن برویم و اندیشه های ناب خودمان را جلو ببریم زیرا رسالت ما بهشتی کردن جامعه است و اینکه می توانیم زیباترین تقدیر را با اراده ی خودمان به دست آوریم.



حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش های خالصانه دکتر آصف زارع از همراهی و تعامل مطلوب وی با نمایندگان استان در مجلس برای توسعه و اعتلای دانشگاه تشکر و قدردانی کرد و گفت: مصرانه پیگیر حل مشکلات و حل مسائل مربوط به توسعه ی آموزش عالی در این خطه هستم و برای برادر آزاده و ارزشی دکتر علیرضا حسنی که سکان مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان را در دست گرفته آرزوی توفیق و سربلندی دارم.


مراسم معارفه دکتر علیرضا حسنی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و واحد بیرجند و تجلیل از تلاش ها و خدمات ارزنده دکتر آصف زارع با حضور مسئولان استان، دانشگاهیان و معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته