دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 10:41

تاکسی‌رانان اجازه افزایش نرخ کرایه‌ ندارند/ اجرای طرح جدید ترافیک از اول اردیبهشت ماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تا زمان ابلاغ مصوبه جدید افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس افراد اجازه افزایش کرایه ندارند، گفت: برای هر مسیر با توجه به طول و مدت زمان قیمت‌های متفاوتی در نظر گرفته شد که باید در جلسه هفته آینده شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : 272748

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق مقررات قیمت کرایه‌ها تا زمان رسیدن مصوبه به دست تاکسی‌رانان افزایش پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: تاکسی‌هایی که به صورت خطی فعالیت می‌کنند کرایه‌هایشان ثبت شده است و پرداخت‌ها بعضا به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد بر همین مبنا افزایش قیمتی از سوی آنها صورت نخواهد گرفت.


وی در پاسخ به این سوال که شهرداری چند درصد نرخ کرایه‌ها را افزایش داده است، گفت:‌ هنوز مشخص نیست که چند درصد قیمت‌ها افزایش داشته در واقع این گونه است که برای هر مسیر قیمت متفاوتی با توجه به شرایط در نظر گرفته شده و هر مسیری جداگانه قیمت‌گذاری می‌شود. بنا بر این است تا کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اولویت این موضوع را بررسی کند و هفته آینده به صحن شورای شهر ارائه دهد.


به گفته آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نرخ کرایه‌ها با توجه به طولانی بودن مسیر متفاوت است.


داوطلبان دائمی طرح، حساب خود را یک میلیون تومان شارژ کنند


پورسید آقایی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چه کسانی باید حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند، افزود: گروه‌هایی که خواهان بسته دائمی طرح ترافیک به صورت یک ساله هستند حداقل باید سه الی چهار میلیون تومان در طرح بپردازند بر همین مبنا این افراد باید حساب خود را یک میلیون تومان شارژ کنند تا ما با کسری و طلبکاری از آنها مواجه نباشیم.


وی تاکید کرد: افرادی که از این یک میلیون تومان استفاده نکنند می‌توانند آن را از حساب شهروندی خود باز پس بگیرند اما این بعید به نظر می‌رسد، زیرا هزینه‌ها بیشتر از این خواهد بود.


وی درباره اقشار خاص از جمله خبرنگاران و معلولان و ... نیز توضیح داد: این افراد نیازی به شارژ کردن حساب شهروندی ندارند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تعلق گرفتن طرح ترافیک به آژانس‌ها اضافه کرد: ما بر اساس مصوبه شورای شهر عمل می‌کنیم آژانس‌ها، وانت‌بارها و مشاغلی که کارشان حمل و نقل عمومی است 50 درصد تخفیف می‌گیرند و هم اکنون در سامانه‌ای که به صورت جداگانه برای آنها راه‌اندازی شده کار ثبت‌نامشان را انجام می‌دهند.


تغییری در تاریخ اجرای طرح به وجود نیامده


پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که طرح از چه تاریخی اجرا می‌شود، توضیح داد: هیچ تغییری در زمان اجرای طرح صورت نگرفته و همانند گذشته که اعلام شده از همان اول اردیبهشت ماه طرح جدید اجرا می‌شود و به نظرم تذکر امروز بی‌مورد بود. طرح از شنبه هفته آینده به طور حتم اجرا خواهد شد.


وی درباره میزان ثبت‌نام‌های صورت گرفته در طرح ترافیک سال 97 گفت: میزان ثبت‌نام‌ها خوب پیش رفته و بر اساس آخرین آمار 75 هزار خودرو تا شب گذشته ثبت‌نام کرده‌اند. زیرساخت‌ها آماده‌اند و بیشتر نگرانی ما درباره افرادی است که در طرح ساکن‌اند و نتوانستند ثبت‌نام کنند این افراد باید هر چه سریعتر مدارک محل سکونت خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهری تحویل دهند.


به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ثبت‌نام برای طرح ترافیک تا آخر امسال امکان‌پذیر است اما چون از اول اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود باید هر چه سریعتر افراد نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند در غیر این صورت نمی‌توانند وارد محدوده اجرای طرح شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته