دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1397 - 09:45

طرح جدید ترافیک از 10 اردیبهشت ماه اجرا می‌شود/ انتقاد از روند کند ثبت‌نام متقاضیان طرح

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از روند کند ثبت‌نام طرح ترافیک سال 97 گفت: طرح ترافیک جدید در خوش بینانه‌ترین حالت با 25 روز تاخیر و از 10 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
کد خبر : 272727

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک سال 97 در اواخر سال 96 با تصویب شورای اسلامی شهر تهران و طی مراحل قانونی لازم‌الاجرا شد، اظهار کرد: ‌اما همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد آمادگی‌های لازم برای اجرای دقیق آن به موقع مهیا نشد. لذا با وجود کاستی‌های موجود و در راستای صیانت از حقوق شهروندان مشمول این طرح ضرورت توجه ویژه پایش گام به گام و نظارت دقیق بر اجرای آن را متذکر می‌شوم.


وی با بیان اینکه با وجود تصریح زمان اجرای زمان در ماده یک مصوبه 15 فروردین ماه سال 97 اعلام شده بود، گفت: اما زمان اجرای طرح در ابتدا 15 روز به تعویق افتاد با توجه به ثبت‌نام دیگر هنگام از متقاضیان تعویق مجدد 10 روزه اعلام شد و در خوش بینانه‌ترین حالت این طرح با 25 روز تاخیر و از 10 اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود.


نائب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران این تاخیر زمانی که نزدیک به یک دوازدهم سال است، اضافه کرد: افزایش مدت اعتبار طرح قبلی برای دارندگان طرح ترافیک سال 96 بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای از آنان ضرر و زیان قابل توجهی را به مدیریت شهری تحمیل خواهد کرد. ضروری است طی گزارشی فنی و کارشناسی دلایل ایجاد این تاخیر به شورا اعلام شود.


وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی در کمیته اجتماعی جوامع، انجمن‌ها، صنفی و مدافع گروه‌ها و اقشار اجتماعی از جمله خبرنگاران، معلولان و ... با اظهار نارضایتی از شرایط و ضوابط اعلام شده از عدم هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک با آنان حکایت می‌کند. ضروری است گزارشی از هماهنگی با این نهادهای اجتماعی به شورا ارائه شود.


فخاری با بیان اینکه با توجه به تعریف دیرهنگام و عجولانه فرآیندها و ضوابط اجرای طرح به ویژه برای شهروندان ضروری است در اولین فرصت تا قبل از زمان اجرای طرح گزارشی از اقدامات انجام یافته در خصوص تهیه و ابلاغ فرآیندها ضوابط و شرایط استفاده از طرح برای شهروندان اقشار خاص اشخاص حقوقی و ... به شورا ارائه شود، گفت: باید به سوالات اعضا در این خصوص پاسخ داده شود شرایط دریافت خدمات توسط خبرنگاران معلولان شخصیت‌ها آژانس‌های تاکسی سرویس شهری بخش خصوصی و ... از جمله موارد پاسخگویی است.


نائب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های فنی از قبیل دوربین‌های کنترل ورود به طرح دیرهنگام و در محدوده زمانی ناکافی انجام یافته است، گفت:‌ لذا ضروری است به منظور حصول اطمینان اعضای شورای شهر از صحت کار کردن این تجهیزات شرح کامل اقدامات و نتایج آزمون‌ها و تست‌های فنی به شورا ارائه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته