دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزیر علوم طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را فراموش نکند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از دوره‌های گذشته وزارت علوم به دنبال طرح آمایش دانشگاه‌ها و بحث رتبه‌بندی بوده است ولی بسیاری از آنها عملی نشده و دلیل آن نداشتن ساز و کارهای مناسب برای آمایش دانشگاه‌ها بوده است.
کد خبر : 272622

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدمحمدجواد ابطحی درخصوص طرح آمایش آموزش عالی گفت: هر وزیری که روی کار آمده این موضوع را مطرح می‌کند ولی این اقدام که بسیار خوب است، عملی نشده و به فراموشی سپرده می‌شود در حالی که باید برای اجرای آن دستورالعمل‌های مناسب گرفته شود و با دعوت از کارشناسان و نخبگان و اساتید دانشگاهی، مسائل همه جانبه مورد بررسی قرار بگیرد و طرح آمایش دانشگاه‌ها به صورتی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، نوشته شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر کنونی علوم فردی دانشگاهی است و نباید بگذارد این طرح مانند طرح‌های دیگر فراموش شود؛ یا اینکه بعد از مدتی و به دلیل عدم کارایی کنار برود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آمادگی دارد با کمک وزارت علوم به یک نظر واحد درباره طرح آمایش دانشگاه‌ها برسند و بعد از گذشتن سال‌ها، رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مناسب و مطابق با استانداردهای بین اللملی صورت بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته