دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مرکز رشد واحد شوشتر در گفت‌وگو با آنا:

«اکوسیستم کارآفرینی» در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر راه‌اندازی می‌شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و امکانات این دانشگاه درصدد هستیم برای اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در آینده‌ای نزدیک اکوسیستم کارآفرینی جدیدی را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر : 272400

دکتر امین رضا جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا‌ اظهار کرد: اکنون ۲ شرکت دانش بنیان و بالغ بر ۱۲ هسته فناور در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر مستقر و در حال فعالیت هستند.
وی درباره کارکرد مرکز و هسته های فناور افزود: منظور از هسته های فناور این است که صاحبان ایده اگر ایده فناورانه و قابل تبدیل به محصولی داشته باشند، می توانند برای اجرا، تبدیل ایده و طرح فناور خود به محصول، ارزیابی و فروش آن از امکانات، حمایت‌ها، تسهیلات و مشاوران مرکز رشد استفاده کنند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ادامه داد: هسته های فناور پس از ۶ ماه حضور در مرکز رشد و ارزیابی محصول اولیه آنها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ارائه دهنده محصول به شرکت دانش بنیان تبدیل و از مزایای شرکت های دانش بنیان بهره مند می شود.
جمشیدی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در شوشتر اظهار کرد: این مرکز زیر نظر پارک علم و فناوری خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی است که از سال ۱۳۹۵ موافقت اصولی خود را از وزارت علوم و حوزه پژوهش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ و فعالیت خود را در این واحد دانشگاهی زیر نظر حوزه معاونت پژوهشی آغاز کرده است.
وی نوآوری و تجاری سازی ایده ها را از اولویت های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر دانست و به آنا گفت: این مرکز در راستای تحقق شعار سال «حمایت از کالاهای ایرانی» گام بر می دارد، به طوری که ۷ محصول در این مرکز در حال تولید و ارزیابی هستند و ان‌شاءلله اگر مورد تائید معاونت پژوهشی دانشگاه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار گیرند، برند دانش بنیان اخذ کرده و در قالب کالای دانش بنیان به بازار عرضه می شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بسیار بالا، امکانات خیلی خوب و آزمایشگاه های فوق پیشرفته در واحد شوشتر، در آینده ای نزدیک اکوسیستم کارآفرینی جدیدی را برای دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر در نظر گرفته ایم که دانشجویان و فارغ التحصیلان آن دغدغه کار را نداشته و با اطمینان خاطر بهتری در این واحد دانشگاهی تحصیل کنند.


گفت‌وگو از علی درویش‌زاده


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته