دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1397 - 11:45
نخست‌وزیر ترکیه:

سران روسیه و آمریکا در حال انجام یک «دعوای خیابانی» هستند

نخست‌وزیر ترکیه مشاجره لفظی میان سران روسیه و آمریکا را یک «دعوای خیابانی» توصیف کرد.
کد خبر : 272364

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، بینالی ییلدریم در سخنرانی خود در بیست و یکمین نشست سران اقتصادی اوراسیا، مشاجره لفظی میان سران روسیه و آمریکا را «دعوای خیابانی» توصیف کرد و گفت: «کشورهای ابرقدرت و نمایندگان دائم سازمان ملل متحد مسئولیت بزرگی در دنیای کنونی دارند، اما کارشان چیست؟»


وی افزود:‌ «آن‌ها تنها توئیت‌های تهدیدآمیز علیه یکدیگر منتشر می‌کنند. به نظر می‌رسد آینده ملت‌های منطقه و جهان قربانی تنش میان آن‌ها خواهد شد و ملت‌های منطقه ناظر نابودی میلیون‌ها انسان خواهند بود.»


ییلدریم تصریح کرد: «یکی می‌گوید من چنین و چنان موشکی دارم و آن دیگری نیز از موشک‌های خود تعریف می‌کند. مانند درگیری‌ لوتی‌های محله شده است. تاوان این وضعیت را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟ انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامیان.»


نخست‌وزیر ترکیه گفت:‌ «به همین خاطر زمان رقابت نیست بلکه زمان همکاری و مرهم بودن بر زخم‌های مردم منطقه است. بهتر است دعوای اینکه چه کسی قدرتمندتر است را کنار بگذاریم و با همکاری یکدیگر و بدون اعمال استاندارد دوگانه در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه و عراق، با همه تروریست‌ها در این کشورها مبارزه کنیم.»


وی افزود: «ما به‌عنوان ترکیه در حال انجام این کار هستیم. موفقیت خود در این‌باره را در سوریه، عراق و ترکیه نشان دادیم. هیچ چشمداشتی نیز به اراضی دیگر کشورها نداریم. همچنین به هیچ عنوان به دیگران اجازه نخواهیم داد تا چشمداشتی به خاک ما داشته باشند. همه کشورها چنین حساسیتی دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب