دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یعقوب صدیق جمالی «تیغ کهنه» را به حوزه هنری می‌برد

یعقوب صدیق جمالی نمایش «تیغ‌کهنه» اثر محمد امیر یاراحمدی را در حوزه هنری روی صحنه می‌برد.
کد خبر : 272226

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، نمایش «تیغ‌کهنه» نوشته محمد امیر یاراحمدی با کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از 27 فروردین ماه هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.


«تیغ‌کهنه» که از تولیدات حوزه هنری به شمار می‌رود نمایشی سیاسی عاشقانه است و قصه آن در ماه‌های بعد از کودتاى ٢٨ مرداد می‌گذرد.


«تیغ کهنه» شرایط جامعه اوایل دهه 30 را به تصویر می کشد. زمانی که استبداد و اختناق سراسر کشور را فراگرفته و تمامی روشنفکران، فعالان سیاسی و افراد صاحب نظر و اندیشه برای ابراز عقاید خود مشکلات زیادی دارند. در کنار این موضوع، شرایط ویژه جامعه از نظر روابط اجتماعی خانواده ها و ارتباط عاطفی عمیقی که میان اعضای خانواده وجود دارد، شرایطی را فراهم می سازد که یک فعال سیاسی همواره میان عقاید و خانواده اش باید یکی را انتخاب کند.


داستان این اثر از این قرار است که دکتر فرزام همراه با دخترش مهر زمان در بروجرد زندگى مى‌کند، اما کماکان رابطه‌اش را با سازمان و هم قطارانش حفظ کرده است. داود برادر زاده وی، خواستگار مهر زمان است و منیر آفاق مادر داود مصمم به ازدواج آن دو است. در همین روزها خسروانى ناظم مدرسه اى که مهر زمان در آن تدریس مى‌کند، به خواستگارى مهر زمان مى آید و ......


در این اثر حامد منافى، ‌سعیده حامد، معصومه کرمى، ‌کامیار شکیبایى، امین حاجى اکبرى، ‌فرید ادهمى، فاطمه اسمعیلى، یوسف اکبرزاده بازی خواهند کرد. همچنین هادى زرگرى پور مجرى طرح، على بوعلى و على رمضانى مدیر صحنه، سودا لایزالى طراح گریم، فرناز مطلوبى طراح لباس و عکاس، على صالح ودادى و میلاد خدادادى دستیاران صحنه، مسعود همتیان روابط عمومی و شاهین علوى طراح پوستر و بروشور آن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته