دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1397 - 11:08

سوئدی‌ها از دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کردند

هیاتی از نمایندگان امور بین الملل و استادان چند دانشگاه کشور سوئد از دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کردند.
کد خبر : 272131

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اعضای این هیات شامل نمایندگان دانشگاه‌های Lund، Malmo، Linneaus ،Chalmers، Boras و همچنینKTH Royal Institute of Technology بودند و به همراه مشاور ارشد بخش بازرگانی و فرهنگی سفارت سوئد، روز دوشنبه 20 فروردین ماه 1397 در دانشگاه حضور یافتند و در جلسه‌ای با دکتر شاه حسینی معاون بین‌الملل، دکتر واحدی معاون آموزشی، دکتر کثیری مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی، دکتر رضوانی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی راه آهن، دکتر باقری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن، دکتر دکامین مدیر روابط عمومی، دکتر رضوی زاده مدیر گروه مخابرات دانشکده مهندسی برق، دکتر سعیدی مهرآباد سردبیر مجله مهندسی صنایع و کارشناسان همکاری‌های بین‌الملل ملاقات و مذاکره نمودند.


در این دیدار پس از معارفه طرفین، دکتر شاه حسینی ضمن خوشامدگویی و معرفی دانشگاه علم وصنعت ایران، به اولویت‌های دانشگاه در مورد زمینه‌های همکاری علمی اشاره نمود. دکتر واحدی نیز ضمن خوشامدگویی، با اشاره به همکاری‌هایی که در حال حاضر در زمینه‌ دوره‌های مشترک در حال انجام و بررسی است، از همکاری با دانشگاه‌های سوئد بر اساس مذاکره با دانشکده‌ها و توافق طرفین استقبال کرد.


در ادامه اعضای هیات سوئدی به معرفی دانشگاه‌های خود پرداختند و زمینه‌های مشترکی برای همکاری با دانشگاه را پیشنهاد نمودند.


دکتر کثیری نیز با اشاره به همکاری دانشگاه با صنعت و وجود دفاتر تعاملات با صنایع هدف، با توجه به زمینه‌های دانشگاه‌های بازدید کننده زمینه‌های مشترکی را برای امکان همکاری پیشنهاد نمود.


در ادامه نیز با توجه به همکاری برخی از اعضای هیات علمی با دانشگاه‌های سوئد، دکتر باقری، دکتر رضوانی و دکتر سعیدی مهرآباد درباره همکاری‌های در دست انجام با دانشگاه های سوئد و امکان همکاری جهت چاپ مقالات مشترک در مجلات دانشگاه از جمله مجله مهندسی صنایع ، مطالبی ارائه نمودند. با توجه به زمینه‌های مشترک در حوزه زیست محیطی، دکتر دکامین امکان همکاری در زمینه مدیریت بازیافت منابع آبی را با نماینده دانشگاه بوراس مطرح نمودند.


در پایان، هیات سوئدی از دانشکده مهندسی راه آهن و چند آزمایشگاه آن ازجمله آزمایشگاه روسازی خط بازدید نمودند و با توضیحات خانم دکتر ثامنی و دکتر طلایی با توانمندی‌های آموزشی و آزمایشگاهی این دانشکده آشنا شدند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته