دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1397 - 09:02

استراتژی بالستیکی یمنی‌ها در واکنش به تجاوز مستمر ائتلاف سعودی

ارتش و کمیته‌های مردمی، روز گذشته چندین موشک بومی به محل تجمع و مواضع نظامی ارتش سعودی و نیروهای ائتلاف متجاوز شلیک و شماری از مزدوران را به هلاکت رساندند.
کد خبر : 272092

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العهد، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز گذشته یک فروند موشک بالستیک «بدر 1» به پادگان امداد و پشتیبانی در منطقه‌ای در جنوب جیزان در عربستان سعودی شلیک کردند. در همان روز، نیروهای یمنی با شلیک موشک «قاهر- 2 M»، تجمع مزدوران و ارتش سودان در جنوب «الموسم» در عسیر را بمباران کردند.


این حملات موشکی در پاسخ به تجاوز مستمر ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و نیز در راستای تحقق وعده‌ای است که «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن آن را اعلام و تأکید کرده است که 2018 سال شلیک انواع موشک‌های بالستیک یمنی است و عربستان سعودی روزانه شاهد این حملات خواهد بود.


در همین راستا، یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله گسترده‌ شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی به «التباب السود» در نزدیکی گذرگاه «علب» در عسیر را ناکام گذاشته و در جریان این عملیات، شماری از مزدوران را به هلاکت رساندند.


یگان‌های تک‌تیرانداز در ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین یک سرباز سعودی را در پایگاه «قضبه» و 5 مزدور ائتلاف متجاوز را نزدیکی گذرگاه علب و 4 مزدور را در تعز به هلاکت رساندند.


شبکه تلویزیونی «المسیره» نیز گزارش داد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یک موشک بالستیگ از نوع «قاهر- M 2» به اردوگاه ارتش سعودی و سودان در علب واقع در عسیر شلیک کردند.


این در حالی‌ است که عربستان سعودی تجاوز خود به یمن را همچنان با شدت زیاد ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ائتلاف روز گذشته سلسله حملاتی را به مناطق مختلف یمن صورت دادند که در جریان آنها، شماری غیرنظامی شهید و یا مجروح شدند و تلفات زیادی به اموال عمومی و خصوصی وارد شد.


طبق گزارش‎‎ها، در حمله جنگنده‌های ائتلاف به ساختمان مسکونی در منطقه «ضبوان» در بخش «خدیر» در استان تعز چهار غیرنظامی شهید و 3 تن از جمله شماری زن و کودک مجروح شدند. جنگنده‌ها همچنین یک منزل دیگر در این استان را بمباران و شماری شهروند را زخمی کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته