دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1397 - 09:17

افزایش 10 تا 15 درصدی کرایه‌های اتوبوس و تاکسی/ شیوه نرخ‌گذاری امسال متفاوت است

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی افزایش قیمت کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در این کمیسیون خبر داد و گفت: به احتمال زیاد کرایه‌های حمل و نقل عمومی در این زمینه 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کند.
کد خبر : 272091

محمد کرونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به ارسال لایحه افزایش قیمت کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی به شورای شهر تهران اظهار کرد: تاکسیرانی امسال نحوه محاسبه قیمت‌ها را تغییر داده است و ما نیازمند این هستیم که در کمترین زمان ممکن و با دقت کرایه‌ها را محاسبه کرده و آن را برای تصویب به فرمانداری بفرستیم.


وی با بیان اینکه امسال تاکسیرانی خواهان تغییر در شیوه محاسبه بوده است، گفت: معیارهای سال گذشته پابرجا است اما امسال مسافت آزاد، شرایط جوی، حرکت در اوج ترافیک و ... از جمله مسائل دیگری بوده که تاکسیرانی خواسته شورای شهر با توجه به آنها دامنه کرایه‌ها را تعیین کند.


به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران این موضوع باید به دقت در کمیسیون مربوط مورد بررسی قرار گیرد و مستلزم زمان است.


وی در پاسخ به این سوال که میزان افزایش کرایه‌ها چند درصد خواهد بود، توضیح داد: فرمانداری افزایش نرخ کرایه‌ها بیشتر از تورم را قبول نمی‌کند به همین دلیل ما می‌توانیم بین 10 تا 15 درصد افزایش کرایه داشته باشیم.


کرونی با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده کمیسیون عمران و حمل و نقل نظر نهایی خود را درباره قیمت‌ها اعلام می‌کند، عنوان کرد: به احتمال قوی یکشنبه دو هفته آینده مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسیرانی) به صحن شورای شهر می‌آیند.


وی درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس نیز افزود: آن هم مشابه افزایش قیمت کرایه تاکسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، البته میزان تغییرات آن کمتر و نظر کمیسیون در این رابطه در حال آماده شده است تا آن را پس از بررسی در صحن شورا برای فرمانداری ارسال کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته