دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادعای غرامت دو و نیم میلیون دلاری کارگردان مشهور چینی از یک دوست قدیمی

ژانگ ییمو، سازنده «خانه خنجرهای پران» و «گل‌های جنگ» علیه همکار تهیه‌کننده سابق خود شکایت و درخواست 2/5 میلیون دلار غرامت کرده است.
کد خبر : 27208

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، ژانگ ییمو که این روزها مشغول ساختن دومین فیلم انگلیسی زبان خود با نام «دیوار بزرگ» با بازی مت دیمون و ویلم دافو است، علیه شرکتی که تهیه‌کننده فیلم انگلیسی زبان قبلی او، «گل‌های جنگ» بوده، شکایت و درخواست کرده است 2/5 میلیون دلار را که به گفته او، حق وی بوده است، از آن شرکت بازپس بگیرد.


خبر مرتبط: مت دیمون و ویلم دافو به «دیوار بزرگ» خوردند


این شکایت به منزله پایان دوستی پانزده ساله میان ژانگ ییمو و همکار تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سابق او، ژانگ ویپینگ مالک شرکت بیجینگ نیو پیکچر فیلم محسوب می شود. به گزارش هالیوود ریپورتر، اختلاف میان این دو ژانگ از زمان اکران فیلم «گل‌های جنگ» با بازی کریستین بیل در سال 2011 که به یک شکست تجاری منجر شد، بروز کرد.



کریستین بیل و ژانگ ییمو سر صحنه «گل‌های جنگ»


وکلای ژانگ ییمو در شکایت حقوقی خود که به دادگاه چائویانگ در پکن تسلیم شده است، گفته‌اندکه این کارگردان هنوز سهم خود را از فیلم «یک زن، یک تفنگ و فروشگاه رشته فرنگی»که اقتباس از یلم «خون ساده» برادران کوئن بوده، دریافت نکرده است. وکلای طرف مقابل هم ادعا کرده‌اند که بابت آن فیلم مبلغ 2/02 میلیون دلار در 13 قسط به همسر ژانگ ییمو، خانم چن تینگ پرداخت شده است.



ژانگ ییمو 64 ساله سازنده «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» در سال 2014 فیلم «بازگشت به خانه» را ساخت که اردیبهشت ماه امسال در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر در تهران به نمایش درآمد. وی هم‌اکنون درگیر فیلمبرداری فیلم تازه‌اش «دیوار بزرگ» است که مت دیمون در آن نقش یک سرباز مزدور اروپایی را دارد که می‌خواهد باروت را به اروپا ببرد و او و گروه همراهانش مورد حمله هیولاها و فرقه‌ای مخفی از جنگجویان قرار می‌گیرد. این فیلم در سال 2016 به روی پرده خواهد رفت.


گزارش از: ساسان گلفر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته