دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1397 - 10:24
رئیس هیات مدیره باشگاه پدیده :

مجموعه پدیده قصد تیم‌داری ندارد/ حفظ باشگاه در استان خراسان رضوی در اولویت

رئیس هیات مدیره پدیده گفت: مجموعه پدیده قصد تیم‌داری در فوتبال را ندارد و به همین دلیل مشکلات مالی باشگاه زیاد شد.
کد خبر : 271939

حسین شکوهی رئیس هیات مدیره باشگاه پدیده مشهد در مورد مشکلات مالی که در این تیم بوجود آمد گفت: «در فوتبال ایران تیم‌های باشگاهی یا دولتی هستند و یا مانند باشگاههای گسترش فولاد و مشکی‌پوشان به صورت خصوصی اداره می‌شوند اما در حال حاضر تیم فوتبال پدیده به یک روش عجیبی اداره می‌شود که نه تحت نظر دولت قرار دارد و نه بخش خصوصی توان اداره این تیم را دارد. شرکت مادر پدیده که به نوعی سهامدار اصلی این تیم است با مشکلاتی که در چند سال اخیر روبرو شد توان پرداخت هزینه‌های این باشگاه را ندارد و به همین دلیل این باشگاه با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو شد.»


وی ادامه داد:«در شرکت پدیده ستاد تدبیر برای سروسامان دادن به اوضاع باشگاه شکل گرفت و نظر دست‌اندارکاران این ستاد و مدیران مجموعه پدیده این است که در فصل آینده تیم‌داری نکنند و زمانی که همچین نگاهی حکمفرما باشد دیگر نمی‌توان کاری کرد و این تصمیم تفکر بازیکنان، کادر فنی و همه عوامل تیم را درگیر می‌کند. من در مقام قضاوت نیستم و شاید مدیران مجموعه پدیده هم برای این تصمیم خودشان دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشند و هیچ وقت نباید یک طرفه تصمیم آنها را زیرسوال برد.»


شکوهی افزود: «من از اول اسفند ماه سال گذشته کارم را در باشگاه پدیده آغاز کردم و سابقه ورزشی من هم که سال‌ها به عنوان مدیرکل ورزش استان خراسان و همچنین در باشگاه ابومسلم فعالیت کردم نشان‌ دهنده این است که خارج از ورزش نبودم و در طول دوران مدیریتم در کنار ورزش و تیم‌های فوتبال حضور داشتم. اعتقاد من این است که باشگاه پدیده به هر نحوی باید حفظ شود چون یک تیم فوتبال که در یک شهر و مخصوصا کلانشهری مانند مشهد فعالیت می کند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد. در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی با سازمان‌ها و مجموعه‌های صنعتی صورت گرفت و قرار شد این تیم تا پایان فصل به همین روال به کارش ادامه دهد و مجموعه پدیده هم طلب بازیکنان که ماهها پولی دریافت نکردند پرداخت کند و بعد از پایان فصل با جذب اسپانسر بتوانیم این تیم را برای فصل بعد لیگ برتر آماده کنیم.»


رئیس هیات مدیره باشگاه پدیده در خصوص بدهی این باشگاه به ایگور پراهیچ و شکایت این بازیکن به فیفا و احتمال دوباره کسر امتیاز از پدیده بیان کرد: «ایگور پراهیچ حدود 3 سال پیش در باشگاه پدیده حضور داشت و این شکایت مربوط به همان سال است. در حال حاضر هم وکلای باشگاه با وکیل این بازیکن مذاکره کردند و قرار شد که بدهی 860 میلیون تومانی این بازیکن به صورت اقساط به این بازیکن پرداخت شود. باشگاه پدیده باید هر 10 روز حدود 10هزار دلار از طریق فیفا به ایگور پراهیچ پرداخت کند با این حساب دیگر خطر کسر امتیاز این باشگاه را تهدید نخواهد کرد.»


شکوهی در مورد شانس بقای پدیده در این فصل رقابت‌های لیگ برتر گفت: «پدیده تیمی است که بازیکنان و کادر فنی باکیفیتی دارد و در حال حاضر تیم پولی در باشگاه نیست که این موضوع روی روحیه بازیکنان تاثیرگذار گذاشته است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا در پایان هفته درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود تا بازیکنان هم بدانند که باشگاه پیگیر وصول طلب آنها است و در 3 بازی باقی‌مانده بهترین بازی را برای تیم انجام دهند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: پدیده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته