دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1397 - 11:55
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

فرآیند انتخاب شهردار جدید مشخص نیست/ آغاز جلسات هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به سرعت جلسات هم‌اندیشی برای انتخاب شهردار آینده پایتخت آغاز می‌شود، گفت: هنوز فرآیند انتخاب شهردار مشخص نیست.
کد خبر : 271876

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پایان پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای آقای نجفی آرزوی سلامتی دارم، اظهار کرد: امروز خوشبختانه جلسه بررسی استعفای شهردار تهران به خوبی برگزار و آقای مکارم به عنوان سرپرست انتخاب شد. اعضای شورای شهر توانستند طی دو ساعت و نیم جلسه شورا آقای حسینی مکارم را به عنوان سرپرست انتخاب کنند.


وی درباره روند انتخاب شهردار آینده توضیح داد: جلسات هم‌اندیشی برای انتخاب شهردار با شاخص‌های لازم آغاز خواهد شد و از اعضای شورا می‌خواهم تا نامزدهای خود را برای سمت مهم شهردار تهران اعلام کنند.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسات بعدی در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام خواهد شد، تصریح کرد: با جدیت و نگاه ویژه و سرعت عمل به دنبال انتخاب شهردار خواهیم بود.


وی درباره انتخاب حسینی مکارم به عنوان سرپرست شهرداری تهران، گفت: این انتخاب کاملا آزادانه بود و تعداد زیادی از اعضا به آقای مکارم رای دادند. اصولا مبنا بر این است که معاون اداری- مالی به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود، زیرا به مشکلات مالی شهر واقف است. آقای مکارم باید طی این دوره گذار محافظه‌کارانه عمل کنند.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظرم نظر آقای نجفی هم در رابطه با انتخاب آقای مکارم مساعد بود، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب شهردار به گزینه‌های قبلی باز می‌گردید یا خیر، گفت: در این مورد فعلا نمی‌توانم صحبت کنم زیرا فرآیند انتخاب شهردار هنوز مشخص نیست.


مکارم: بر مبنای برنامه‌های نجفی پیش می‌رویم


در ادامه سمیع‌الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه عمده برنامه‌هایش مبتنی بر همان برنامه‌های نجفی و شورای شهر است، اظهار کرد: راه همان راه آقای نجفی در زمینه قانون‌مداری و سایر فضاها خواهد بود. ما به دنبال انضباط مالی هستیم و رویکرد اصلی‌مان برنامه نجفی است، اما ممکن است نگاه‌ها متفاوت باشد.


سرپرست شهرداری تهران تاکید کرد: از معاونان، مدیران و سایر شهرداران مناطق می‌خواهیم تا در این دوره گذار ما را همراهی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته