دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صالحی‌نیا اعلام کرد:

وجود گسترده لوازم یدکی تقلبی خارجی در بازار کذب است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد وجود گسترده لوازم یدکی تقلبی خارجی در بازار، گفت: لوازم یدکی تقلبی موجود در بازار از مبادی غیر رسمی وارد شده‌است.
کد خبر : 2717

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه واردات لوازم یدکی به کشور فقط در صورت احراز شرایط استاندارد اجباری امکان‌پذیر است، افزود: تمام قطعات منفصله خودرو که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، مشمول استاندارد اجباری‌اند و این روش اصل بودن و کیفیت بالای کالا را تضمین می کند.


او ادامه داد: اگر اظهاراتی در خصوص وجود گسترده لوازم یدکی تقلبی وجود دارد، باید بر اساس مدارک مستدل باشد، در غیر این صورت بنای ما این است که این سخنان بر اساس اطلاعات غیر کارشناسی ایراد شده و به هیچ وجه اعتبار ندارد.


صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه تمامی قطعات یدکی اتومبیل غیر اصل موجود به صورت قاچاق و از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده‌است، اظهار کرد: هر وارد کننده به ویژه تمامی شرکت‌های تامین کننده قطعه خودرو، ملزم به رعایت شرایط استاندارد در بخش تولید یا واردات هستند.


وی ادامه داد: براساس قوانین مربوط به احراز استاندارد اجباری، ما هیچ مشکلی را از طرف شرکت‌های خودروساز وارد کننده قطعات لوازم یدکی نمی‌بینیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: خودروساز واردات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته