دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1397 - 15:54
رسولی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

مسئولیت شورای شهر در قبال اقدامات شهردار/ تاکید دادستان کل، نص صریح قانون است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آنچه که آقای دادستان کل مطرح کرده تاکید بر نص صحیح قانون است، گفت: تا زمانی که اخلالی در نحوه اداره شهر به وجود نیاید آقای دادستان کل حق دخالت در امور شهر تهران را ندارد.
کد خبر : 271648

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به صحبت‌های صبح امروز دادستان کل کشور درباره مسئولیت شورای شهر تهران با توجه به رای منفی که به استعفای محمد علی نجفی در روز گذشته دادند، اظهار کرد: در قانونی که مصوب مجلس شورای اسلامی و مرتبط به شوراهای اسلامی شهر و روستا است و همچنین اصول 101، 102 و 103 قانون اساسی مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر نحوه اداره شهرداری‌های شهرها به صورت مستقیم بر عهده شورای اسلامی هر شهر محول شده است.


وی ادامه داد: بر اساس همین مسئولیت قانونی که به شوراها محول شده قانون‌گذار به شورا اجازه داده تا شهردار را انتخاب و در صورت صلاحدید نسبت به استیضاح و برکناری آن اقدام کنند. بنابراین آنچه که آقای دادستان کل مطرح کرده تاکید بر نص صریح قانون است و تایید می‌کنم که مسئولیت در مرحله نهایی در حوزه مدیریت شهری بر عهده شورای اسلامی شهر تهران است.


تذکر دادستان بی‌مورد است


عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: آن‌چه متوجه مدعی‌العموم خواهد بود این است که در نحوه اداره شهر به وجود آید که موجب اختلال و کندی در خدمت‌رسانی و بی‌نظمی شهر تهران شود به گونه‌ای که شرایط طبیعی اداره شهر با مشکل مواجه شود. چنانچه قصور یا تقصیری در اداره شهر مشاهده شود در این صورت آقای دادستان کل کشور می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم به آن وارد شود اما تا زمانی که چنین احتمالی پیش نیاید آقای دادستان کل حق دخالت در اداره امور شهر تهران را ندارد.


وی با بیان اینکه به ایشان اطمینان می‌دهم شورای پنجم از ظرفیت مناسبی برخوردار است، گفت: به آقای دادستان کل کشور ،سایر مقامات و مردم اطمینان می‌دهم نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان و اداره امور شهر تحت هیچ شرایطی با بحران جدی مواجه نمی‌شود که مستلزم ایفای نقش دادستانی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته