دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1397 - 13:37
معاون پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد؛

شناسایی و دستگیری سارقان مامورنما در تهران

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری اعضای گروهی از سارقان بعنفی که تحت عنوان مامور به ویژه ماموران مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت اموال باارزش ( پول و گوشی تلفن همراه ) گروهی از اتباع بیگانه و شهروندان کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : 271633

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،سرهنگ کارآگاه داوود فرد معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر عنوان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت تحت عنوان مامور در مناطق شمال، شرق و جنوب شرق تهران توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای، موضوع جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان به صورت ویژه در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. بررسی اظهارات تعدادی از شکات حکایت از آن داشت که سارقان ضمن معرفی خود به عنوان مأموران نیروی انتظامی و به اتهامات واهی از قبیل خرید و فروش موادمخدر و بعضا ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور، در پوشش بازرسی اقدام به سرقت وجوهات نقد، گوشی‌های تلفن همراه و دیگر اموال با ارزش همراه مالباختگان کرده و بلافاصله پس از سرقت با استفاده از خودرو پژو 405 از محل متواری شدند.


داوود فرد با اشاره به دستگیری هر دو عضو این دو گروه از سارقان مأمور نما عنوان کرد: همزمان با انجام تحقیقات جهت شناسایی این گروه از سارقان، سرقت مشابهی اینبار در محدوده کلانتری 101 تجریش اتفاق افتاد که با حضور کارآگاهان اداره پنجم در محل سرقت و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته محل سرقت، خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ سارقان مورد شناسایی قرار گرفت. با شناسایی دقیق خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها، مالک آن به نام "محمدرضا .الف" (32 ساله) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، در مخفیگاهش در محدوده خیابان کریم خان دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد.


وی اضافه کرد: «محمدرضا . الف» ضمن اعتراف به ده‌ها فقره سرقت به شیوه موصوف، همدست خود به نام "رامین . ک" ( 27 ساله ) را نیز معرفی کرد که او نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد که در ادامه تعدادی از صاحبین گوشی‌های تلفن همراه مسروقه به عنوان مالباخته شناسایی، به اداره پنجم پلیس آگاهی دعوت و پس از مواجه حضوری با متهمان، صراحتا هر دو نفر آنها را مورد شناسایی قرار دادند .


معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت تحت عنوان مامور و ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران، متهمان با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته