دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز دوران پساخادم

‌ با انصراف ندادن خادم از استعفا، امروز درباره آینده مدیریتی فدراسیون کشتی تصمیم‌گیری می‌شود.
کد خبر : 271631

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روز حساس کشتی رسید و با پایان مهلت یک ماهه مجمع کشتی به رسول خادم پس از استعفا، امروز از ساعت 14 اعضای مجمع فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک باشگاه انقلاب تهران دور هم جمع می‌شوند تا درباره وضعیت مدیریتی این رشته ورزشی تصمیم‌گیری کنند. ماندن یا نماندن خادم مهم‌ترین خروجی مجمع خواهد بود تا این رشته پس از نزدیک به دو ماه از بلاتکلیفی درآید و این در شرایطی است که خبرها از عدم بازگشت خادم به‌رغم تمام رایزنی‌ها حکایت دارند. رئیس فدراسیون کشتی به دلیل اختلاف با وزارت ورزش ترجیح داده تا برای ضربه نخوردن این رشته، مدیری نزدیک به وزارت روی صندلی‌ ریاستش بنشیند.


اختلافات کهنه و قدیمی سرانجام هفته‌های آخر سال گذشته سر باز کرد، اختلافاتی که در تمام چند سال اخیر آتش زیر خاکستر بود و گاهی گر می‌گرفت و گاهی هم خاموش می‌شد. سلطانی‌فر و خادم در یک قاب مشترک کمتر دیده می‌شدند تا مشخص شود با رفتن گودرزی هم قرار نیست نگاه وزارت به کشتی تغییر کند و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخید تا حمایت‌های قطره‌چکانی وزارت ورزش روز به روز اوضاع را بر گوش‌شکسته‌ها سخت‌تر کند. ماجرای عدم مبارزه علیرضا کریمی با نماینده رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که خطر تعلیق کشتی را بیخ گوش ورزش ایران قرار داد، سبب شد تا پرده‌ها بالا برود و رویارویی خادم و سلطانی‌فر علنی شود. کم‌کاری و سکوت وزارت ورزش برای دیپلماسی ورزشی در جهت رایزنی با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک برای توجیه IOC درباره دلایل عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی، سبب شد تا خادم نامه استعفایش را بنویسد. اگرچه در ابتدا خیلی‌ها ماجرای علیرضا کریمی را دلیل استعفای خادم می‌دانستند، اما حرف‌های رئیس مستعفی در مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی ورق را برگرداند و همه نگاه‌ها را متوجه وزارت ورزش کرد: «استعفای من به دلیل عدم حمایت وزارت ورزش از کشتی است و فکر می‌کنم با وجود من کشتی نیز از حمایت وزارت ورزش محروم خواهد بود و این رشته ضربه خواهد خورد، پس بهتر است بروم تا کشتی ضربه نخورد. استعفای من هیچ ارتباطی به مسائل عدم رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با رقبای رژیم اشغالگر قدس ندارد.»


بیانیه خادم خطاب به اعضای مجمع فدراسیون کشتی که 21 اسفند‌ماه برای تصمیم‌گیری درباره استعفای وی دور هم جمع شده بودند، به خوبی پرده از اختلاف خادم با سلطانی‌فر برداشت. در بخش پایانی این بیانیه آمده بود: «نکته آخر اینکه حضور من در کشتی برای خودم نبوده و نیست. من مدیون کشتی بوده و هستم. هیچگاه هم از خانواده کشتی جدا نخواهم شد. اجازه بدهیم فردی مسئولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که بتواند با ادبیات و افکار مورد نظر آقایان وزارتی، فدراسیون را اداره کند. شاید این اتفاق کمی از تنهایی ورزش ملی کشور بکاهد.» با وجود اصرار خادم، استعفای او پذیرفته نشد و اعضای مجمع تصمیم گرفتند در فرصتی یک ماهه او را از استعفا منصرف کنند.


تصمیم برای کشتی پس از خادم


پس از پایان فرصت یک ماهه، امروز مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی در حالی برگزار می‌شود که گفته می‌شود تلاش اعضای مجمع برای انصراف خادم از استعفا بی‌نتیجه بوده است. به‌رغم رایزنی‌های صورت گرفته از سوی اهالی کشتی، خادم همچنان بر استعفایش پافشاری می‌کند و به نظر می‌رسد امروز مجمع برای آینده مدیریتی این ورزش تصمیم‌گیری خواهد کرد. با توجه به عدم تمایل خادم برای بازگشت، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده مدیریتی کشتی بالا گرفته است. اسفندماه گذشته بود که نام‌هایی مانند حسن رنگرز، عباس جدیدی، امیر عفراتی و علیرضا حیدری برای جانشینی خادم سر زبان‌ها افتاد، گمانه‌زنی‌هایی که با توجه به درخواست اعضای مجمع برای فرصت یک ماهه برای بازگرداندن خادم بایگانی شد.


با این حال با توجه به جواب منفی خادم برای بازگشت، بار دیگر پرونده رئیس فدراسیون کشتی پس از خادم روی میز آمده است و در مجمع امروز درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. در حالی از حمید بنی‌تمیم به عنوان سرپرست پیشنهادی اعضای مجمع برای سرپرستی فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی نام برده می‌شود که دیروز یکی از خبرگزاری‌ها از مخالفت وزارت با بنی‌تمیم که به رسول خادم نزدیک است، خبر داد و از امیررضا خادم به عنوان گزینه مورد علاقه وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون نام برده شد.


در همین راستا، رئیس یکی از هیئت‌های کشتی کشور که مدیریت اداره امور استان کشتی‌خیز و قهرمان‌پروری را بر عهده دارد، با تأیید این موضوع دیروز به خبرگزاری مهر گفت: «به نظر من هیچ بعید نیست امیررضا خادم به جای رسول سکاندار فدراسیون کشتی شود، چراکه او هم سابقه حضور در این عرصه را دارد و هم یکی از گزینه‌های نزدیک و مورد نظر وزارت ورزش محسوب می‌شود. در نتیجه انتخاب امیر به جای رسول، چندان عجیب و دور از ذهن نیست و او می‌تواند تا زمان برگزاری انتخابات مجمع به عنوان سرپرست در فدراسیون کشتی فعالیت کند.» با این حال تا عصر امروز باید منتظر ماند و دید بالاخره مجمع فدراسیون کشتی برای روزهای پس از خادم چه تصمیمی می‌گیرد؟!‌


منبع: جوان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته