دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1397 - 12:22
سرمربی تیم ملی بوکس:

مدال گرفتن در جاکارتا سخت است

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: همه مدال آوری‌های ما در این سال‌ها از اوزان 81 به بالا بوده است و حالا با نبود آنها کار مدال‌آوری سخت خواهد بود.
کد خبر : 271609

اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط اردوی تیم ملی بوکس گفت: «‌خدا را شکر شرایط خوب پیش می رود، بعد از تعطیلات نوروز ما تمرینات خود را از 15 فروردین بلافاصله شروع کردیم و تا بازی های آسیایی طبق برنامه ریزی هایی که داشتیم 5 مرحله اردو و سه تورنمنت برون مرزی پیش رو داریم. اولین مسابقه برون مرزی ما 4 اردیبهشت ماه در قزاقستان است. دومین مسابقه تدارکاتی 29 اردیبهشت است و آخرین مسابقه هم که برای ما خیلی مهم و حیاتی است 29 خردادماه برگزار می شود.»


وی ادامه داد: «‌بعد از این مسابقات ما دو مرحله اردوی دیگر پیش رو داریم تا اینکه به مسابقات بازی های آسیایی نزدیک شویم. در کل طبق برنامه ریزی ها شرایط خوب است و باید به بوکسورهای جوان میدان بدهیم تا در این رقابت ها خودی نشان دهند.به هر حال بوکسورهایی که ما الان در اختیار داریم هر کدام جوان و کم تجربه هستند بنابراین برای اینکه آینده بوکس ایران را بسازیم باید به آنها میدان بدهیم.»


احدی در ادامه صحبت هایش به تعداد بوکسورهایی که به بازی‌های آسیایی اعزام می شوند اشاره کرد و گفت: «‌ما هفت بوکسور در هفت وزن داریم و همه تلاشمان را به کار می بریم که تمامی این 7 نفر جواز حضور در بازی های آسیایی را به دست بیاورند البته که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نظرشان کمتر از این تعداد است اما ما همه تلاشمان را می کنیم. هدف اصلی در بوکس ایران پیشتوانه سازی است همانطور که در گذشته هم ما همین کار را کردیم و نتیجه آن را دیدیم. البته بازیهای آسیایی میدانی برای محک تجربه نیست و باید ورزشکار با آمادگی کامل در آن حضور پیدا کند اما بها دادن به این جوانان باعث می شود آینده بوکس را در المپیک 2024 بسازیم.»


سرمربی تیم ملی بوکس اظهار کرد: «کار پشتوانه سازی برای بوکس ایران از سال 2004 آغاز شد؛ همان زمان هدایت تیم ملی برعهده من و صمدی بود و ما بر روی جوانانی سرمایه گذاری کردیم که تا المپیک 2012 هم حضور داشتند. در حال حاضر هم همین کار در حال انجام است و با برنامه ریزی های خوبی که در این مدت شده است و حمایت از جوانان می توانیم در آینده نزدیک بوکسورهای قدرتمندی داشته باشیم.»


احدی با بیان اینکه کار بوکس ایران در جاکارتا خیلی سخت است؛عنوان کرد: «متاسفانه با قانون جدیدی که برای بازی های آسیایی به وجود آوردند کار ما خیلی سخت شده است چرا که ایران در اوزان سبک وزن زیاد قدرتمند نیست و در همه این سال ها شاید یک بار موفق به کسب مدال شد و در اوزان میان وزن هم مدال آوری ها زیاد نبوده و در حد دو یا سه مدال بوده است و در این سال ها همه مدال آوری های ما از اوزان 81 به بالا بوده است و حالا با نبود آنها کار مدال‌آوری سخت خواهد بود. در هر حال ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و همه تلاشمان را می کنیم و امیدواریم بهترین نتیجه را کسب کنیم.»


وی در پایان به دعوت از بوکسورهای قدیمی اشاره کردوگفت:«‌ من تمام بوکسورهای قدیمی که شانس مدال‌آوری آنها بالا بوده دعوت کردیم که به اردوی تیم ملی بیایند. بوکسورهای همچون گل آرا، محرابی و...اما باتوجه به این که این افراد شاغل هستند و نمی تواند به صورت دائم در اردوی تیم ملی باشند به من گفتند ما فقط در انتخابی ها شرکت می کنیم که من هم قبول کردم.حالا باید دید بوکسورها در رقابت های انتخابی چه عملکردی خواهند داشت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته