دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1397 - 13:23

ترکیه نظام سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی دوما متهم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله شیمیایی با گاز سمی به شهر دوما را به‌شدت محکوم کرد.
کد خبر : 271604

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای نظام سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی متهم و این حمله را محکوم کرد.


دولت ترکیه در این بیانیه با ادعای اینکه نظام بشار اسد مرتکب حمله با گاز شیمیایی به شهر دوما شده، آورده است: «این حادثه به منزله نقض مجدد قطعنامه‌های 2118، 2209 و 2235 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است.»


وزارت امور خارجه ترکیه افزود: «آنکارا حامیان نظام سوریه را به انجام وظیفه خود و تلاش برای توقف فوری این حملاتو جنایات علیه بشریت فرامی‌خواند. برای مقابله با این حملات پیشتر تدابیر لازم اتخاذ شده است، اما مجددا اتفاق افتاد.»


به گزارش آنا، ادعای ترکیه در حالی مطرح می‌شود که دولت سوریه به‌طور رسمی دست داشتن در حمله شیمیایی دوما را تکذیب کرده است. همچنین وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، ادعاهایی که درباره حمله شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی مطرح می‌شود، با هدف توجیه حمله به سوریه است.


وزارت امور خارجه روسیه افزود: «کلاه‌سفیدان و آن سازمان‌های حقوقی که مقرهایشان در انگلیس و آمریکا است، در شهادت‌های خود به گزارش‌هایی درباره حمله شیمیایی جدید استناد کرده‌اند که در گذشته مشخص شده بود که این گزارش‌ها با تبانی با تروریست‌ها ثبت و ضبط شده بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته