دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1394 - 16:30
سرپرست واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با آنا:

توسعه کیفی دانشگاه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر گفت:‌ بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که رسالتی بزرگ و افتخاری عظیم برای دانشگاه به شمار می‌آید و نشان از پرچمداری دانشگاه در توسعه و خیزش علمی کشور دارد.
کد خبر : 27157

دکتر مهران مجلسی در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستاورد علمی انقلاب اسلامی است که با بیش از 40 هزار عضو هیئت علمی و 45 هزار کارمند نقشی تأثیرگزار در کشور داشته و عظمتی ماندگار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده است.


وی با بیان اینکه زحمات گرانقدر 30 ساله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تحقق آرمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اکنون دانشگاه با 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی بیشترین سرانه فضای آموزشی را در بین همه دانشگاه‌های کشور دارا است به نحوی که سرانه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی 4 برابر دانشگاه‌های دولتی است .


مجلسی با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره عدم توقف شتاب علمی کشور بیان کرد: برای تحقق این امر مهم و تولید علم و ثروت باید از طریق دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه اقدام کرد که در این راستا گام‌های اساسی و زیربنایی خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شده است.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تعداد دانشجویان کشور کمتر از 10 درصد جمعیت کشور و دانشجویان دکتری کمتر از یک درصد دانشجویان کشور هستند که هنوز فاصله برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در آموزش عالی وجود دارد.


مجلسی گفت: سهم تولید علم کشور در جهان هنوز کمتر از 2 درصد است و براساس برنامه‌های ابلاغی توسعه کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید توجه خاص به فعالیت‌ها و افق‌های چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی داشت که در همین راستا و در ماه‌های گذشته ابلاغ طرح تجمیع دانشگاه مسیر را برای رسیدن به اهداف هموار و شفاف کرده است.


وی صیانت از دانشگاه و توسعه کیفی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اجرای طرح تجمیع 2 در دانشگاه را باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش فعالیت‌ها، ارتقاء بهره‌وری و چابک‌سازی سازمانی خواند که با درایت، تدبیر و تجربه چندساله دکتر میرزاده در حال اجرا است و در آینده نزدیک آثار و برکات آن در رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی هویدا می‌شود.


سرپرست واحد خمینی‌شهر، حضور دکتر میرزاده در هدایت این نهاد مقدس را نعمتی بزرگ برشمرد و خاطرنشان کرد: سوابق و تجارب مدیریتی وی در مناصب دولتی، سرعت پیشرفت و بالندگی دانشگاه را مضاعف کرده است و بر همه رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر کشور لازم است از فرصت بدست آمده نهایت بهره‌گیری و الگوپذیری را ببرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته