دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

جنجال دلار/ دلهره به پایتخت ‌رسیدن داعش/ گزینه نظامی خوب یا بد؟

رسانه‌های مکتوب امروز دوشنبه 20 فروردین به افزایش چشمگیر قیمت دلار و داستان بلند استعفا نجفی نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 271559

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در روزنامه‌های امروز علاوه بر پرداختن به افزایش چشمگیر قیمت دلار و داستان بلند استعفا نجفی گزارش‌هایی خواندنی در مورد سریال پایتخت و حفر چاه غیرمجاز در ایران نیز دیده می‌شود.


دلار تیتر نخست روزنامه‌ها


تقریبا تمام روزنامه‌های مکتوب امروز به افزایش قیمت دلار و نابسامانی بازار ارز و طلا به صورت ویژه و در صفحه نخست خود پرداخته بودند. که در این میان روزنامه‌های اعتماد و ابتکار با طرحی متفاوت عکسی تمام صفحه از دلار را به عنوان صفحه نخست خود انتخاب کردند.




واکنش جالب روزنامه ورزشی گل به افزایش قیمت دلار


پای نابسامانی بازار ارز حتی به روزنامه‌های ورزشی هم کشیده شد و روزنامه‌ی ورزشی گل نیز طرحی ترکیبی از دلار و وینفرد شفر مربی آلمانی استقلال را به روی صفحه نخست خود برد و از تاثیر گرانی دلار در قرارداد مربیان خارجی لیگ برتر نوشت.



ماجرای شورای شهر با شهردار تهران؛ یا بمان یا که نرو، یا نگهت می‌دارم


تصاویر و تیترهای مرتبط با محمدعلی نجفی برای چندمین روز پیاپی در صفحه نخست رسانه‌های مکتوب کشور بود. امروز هم به مناسبت جلسه دیروز شورای شهر تهران و بررسی استعفا شهردار تهران و نپذیرفته شدن این استعفا توسط اعضا شورای شهر شاهد حضور پر رنگ نجفی در روزنامه‌ها بودیم.



روزنامه های بسیاری از جمله ایران، وطن امروز، آفتاب یزد، جوان، دنیای اقتصاد، تجارت، خراسان و اقتصاد ملی خبر رد استعفا نجفی را با عکس و تیتر در صفحه نخست خود پوشش دادند.


گزینه نظامی خوب یا بد؟


درحالی که هنوز سه سال تا پایان دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی باقیمانده است، و با اوضاع نابسامان کنونی دولت حرف و تحلیل دررابطه با انتخابات دور بعد ریاست جمهوری جایگاهی نخواهد داشت. اما امروز سه روزنامه آرمان، اعتماد و شرق در گزارش‌هایی مشابه به مصاحبه روز گذشته حسین الله‌کرم با خبرآنلاین و اظهار نظر او درباره گزینه نظامی برای تصدی ریاست جمهوری در سال 1400 پرداخته‌اند.



اما عجیب‌ترین قسمت این سه گزارش مرتبط دانستن فعالیت‌های سازمان اوج در تولید محصولات خود با به روی کار آمدن فردی نظامی برای ریاست جمهوری است! در قسمتی از گزارش روزنامه شرق آمده است:‌ «در کنار اظهارنظرهای چهره‌های سیاسی، نمادهای فرهنگی و رسانه‌ای هم گویا به کمک آمده‌اند. مؤسسه سینمایی اوج با همه حواشی‌اش، تأمین‌کننده مالی فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا و سریال تلویزیونی پایتخت با موضوعی یکسان است. سوریه، جنگ و داعش که می‌تواند ما را به یاد یک نفر بیندازد و خاطره او را برایمان زنده کند. یک فرمانده نظامی که می‌تواند در شرایط بحرانی و ناامنی به عنوان منجی ظاهر شود. او کسی نیست جز قاسم سلیمانی.»


جوان؛ دلهره به پایتخت ‌رسیدن داعش


سریال پایتخت 5 با تمامی نقدها و نظرها شب گذشته در اوج هیجان و پایانی خوش به انتها رسید. به همین مناسبت روزنامه جوان در گزارشی به همت محمدصادق عابدینی به بررسی این سریال و اظهارنظر مخاطبانش پرداخته است. در بند آخر این گزارش آمده است: «آنچه در «پایتخت 5» شاهد آن بودیم شاید بسیار بیشتر و مؤثرتر از فعالیت‌های رسانه‌ای در طول سال‌های اخیر درباره خطر داعش برای امنیت کشورمان و ارزش کار شهدای مدافع حرم بود. قدرت تأثیر گذاری یک مجموعه نمایشی با دایره وسیع بیننده در چند نما، این باور را به وجود آورد که اگر مدافعان حرم نبودند شاید ما هر روز مانند آنچه در پایتخت شاهد آن بودیم از اسارت و بردگی توسط داعش می‌ترسیدیم.»



فرهیختگان؛ آوینی یک نیروی واکنش سریع فکری است


روزنامه فرهیختگان امروز به مناسبت سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی پرونده ویژه ای منتشر کرد که بررسی ابعاد مختلف اندیشه شهید مرتضی آوینی در گفت‌وگو با وحید یامین‌پور از بخش‌های جالب این پرونده بود.



خراسان؛ سیاه‌چاله‌های زمین


روزنامه خراسان با تیتر «سیاه‌چاله‌های زمین» به ۳۵۰ هزارحلقه چاه غیرمجاز در کشور اشاره کرده است، و دانش پور آن را دستمایه گزارشی خواندنی کرده است. در این گزارش مفصل و مستند به مصاحبه‌ها و آمار رسمی اشاره شده است.


در قسمتی از این گزارش آمده است: «فاضلی دبیر اجرایی شورای هماهنگی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور: متاسفانه در آذربایجان غربی یکی از عوامل کاهش آب ورودی به دریاچه ارومیه، برداشت آب از همین چاه هاست. تعداد زیادی از این ها نزدیک به رودخانه ها و جاهایی که سطح آب زیرزمینی بالاست، حفر شده اند و مردم از آب آن ها برداشت می کنند. این موضوع باعث شده است، ورودی آب دریاچه کاهش داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته