ترویج مصرف کالای ایرانی، نیازمند حمایت دولت و الگوسازی هنرمندان و رسانههاست
عبدالله اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار آنا، نامگذاری سالهای پیدرپی به حوزههای اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری را نشانه اهمیت موضوع اقتصادی دانست و افزود: «یکی از مطالبههای جدی مقام معظم رهبری از دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه ویژه مسئولان به حوزه اقتصادی کشور و زندگی اجتماعی و معیشتی مردم بوده است.»
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید بر اینکه همه مدیران، کارگزاران، اصحاب فکر، هنرمندان و رسانهها باید برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش کنند گفت: «برای بنیانگذاری تمدن جدید اسلامی، همه ما موظفیم اقتصاد را محور و شعار کار و عملکرد خود قرار دهیم.»
اسماعیلی، حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی را گامی دیگر برای ترویج مصرف کالاهای ایرانی برشمرد و افزود: «در کشورهای پیشرفته دنیا، بیشترین حمایت و پرداخت یارانه به بخش تولید تعلق میگیرد.»
وی، وضع قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی در حمایت و تشویق تولیدات داخلی را مهم برشمرد و به آنا گفت: «قانونگذاران باید با وضع قوانینی، ضمن ممنوعیت صادرات مواد خام، تسهیلات لازم را برای واردات مواد اولیه و ابزارآلات فراهم کنند.»
استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، ارائه مشوقهای لازم برای صادرات تولیدات داخلی را از دیگر راهکارها دانست و افزود: «در عرصههای سیاسی نیز، کارگزاران و وزارت امور خارجه کشور میتواند با تدابیر و رایزنیهای لازم، افزون بر ایجاد روابط اقتصادی با جهان، زمینه فروش تولیدات داخلی را در سایر کشورهای جهان فراهم کنند.»
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به نمونههای موفق صادرات تولیدات داخل اشاره کرد و گفت: «در حوزه کشاورزی و از نظر اقتصادی و با توجه به بحران آب، کاشت بسیاری از محصولات مانند هندوانه، برنج، خربزه و ... منطقی نیست و به جای آن باید زمینه لازم را برای کاشت محصولات کم آب مانند زعفران فراهم شود.»
وی، الگوسازی را یکی دیگر از راهکارهای تحقق خودکفایی و اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: «برای رشد اقتصادی کشور، باید الگوی تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری را عملی کنیم.»
این استاد اقتصاد با انتقاد از اینکه جامعهی ما با کمبود الگوهای مناسب در زمینههای اقتصاد مقاومتی مواجه است گفت: «بعضا مشاهده شده که مسئولان کارخانههای خودروسازی، جهت استفاده شخصی خود از خودروهای خارجی استفاده میکنند و این موضوع میتواند لطمهی زیادی به خودباوری ملی وارد کند.»
اسماعیلی، پیشرفت اقتصادی را نیازمند عزم جدی مردم و کارگزاران دانست و افزود: «بسیاری از محصولات تولید داخل، از جمله قالی، پسته، خاویار، خشکبار و ... از شهرت جهانی برخوردار بوده و به عنوان یک اعتبار و برند به شمار میروند.»
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، بازاریابی مناسب فروش محصولات را گامی مهم برای ترویج مصرف کالاهای ایرانی دانست و گفت: «امید است در سال جدید و با اهتمام مضاعف مردم و مسئولان بتوان بیش از گذشته شاهد رشد اقتصادی کشور و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.»
انتهای پیام/