دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای کتک زدن درآسایشگاه کودکان بی‌سرپرست در جنوب کشور

مشاور وزیر رفاه در مورد پخش فیلم کوتاهی از کتک زدن کودکان در یک مرکز نگهداری توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 271365

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی پیش فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که در آن کودکان در یک مرکز نگهداری مورد تهاجم و ضرب و شتم وحشیانه یک مرد قرار می‌گیرند، برهمین اساس روزبه کردونی، مشاور وزیر رفاه با رد این اتفاق در مراکز نگهداری ایران گفت: انتظار می‌رود در بازنشر اخبار، کلیپ‌ها و موارد مشابه دقت لازم صورت گیرد.


وی افزود: کلیپ کتک زدن کودکان در یک مرکز نگهداری مربوط به ایران نیست.


مشاور وزیر رفاه با تاکید بر اینکه این ویدئو متعلق به ایران نیست، اظهار کرد: کلیپ کتک زدن وحشیانه کودکان که اخیرا به طرز وسیعی منتشر شده است مربوط به کشور مصر است و برای اولین بار در سال 2014 توسط شبکه خبری العربیه منتشر شده است و کاربران می‌توانند در شبکه مجازی با جستجوی عنوان انگلیسی ‘beating children at Egyptian orphanage” به آن دسترسی یابند.


در همین راستا سازمان بهزیستی کشور نیز در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان کتک زدن وحشیانه کودکان در یک آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست در جنوب کشور، با تکذیب این ویدیو توضیحاتی را ارائه و سید مهدی میرشاه‌ولد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، با تاکید بر اینکه فیلم مذکور مربوط به کشور عزیزمان ایران نیست، اعلام کرد: بلافاصله بعد از انتشار این فیلم بررسی‌ها در این خصوص آغاز و مشخص شد که چنین فیلمی مربوط به ایران نبوده و هیچ ارتباطی با کودکان بی‌سرپرست ساکن در مراکز نگهداری در ایران ندارد.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه این فیلم مربوط به سال 2014 و در یک کشور عربی است و خلاف کنوانسیون حقوق کودک است.


وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور با افرادی که بخواهند امنیت روانی جامعه را مخدوش کرده و با انتشار چنین تصاویری اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به زیر سوال ببرند از طریقی مجاری قانونی برخورد خواهد کرد.


براساس این گزارش اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شد که فردی در جنوب کشور اقدام به شکنجه و کتک زدن کودکان بی‌سرپرست در یک آسایشگاه کرده‌ است، انتشار این ویدئو آن هم در کانال تلگرامی «خبر فوری» واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.








انتهای پیام/

برچسب ها: کودک آزاری
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مرتضی بازیار
Germany
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
۰
این آدم نیست که بتونه اینجور آزاد باشه
هر جای دنیا باشه
ایران عزیزمان چیه برادر ؟!!
بچه ان اونا.آدمن.
چرا اینجا بیانیه فرا ملی و قومی مذهبی ندادید؟!
چجوری درد رو حس کردید ولی تا فهمیدید ایران نیست آروم شدید؟!!!!
چجوری رومون شد بگیم ما انسانیم؟!!
آزار و کشتن یک انسان آزار و کشتن تمام انسانیته و انسانهاست
هممون مردیم ،قرنهاست ک مردیم
نوروز بهاری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۰
خیلی گناه دارند چرا هیچ کاری نمی کنید باشه برا مصر یه کار کنید تو رو خدا
احم آندد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
۰
به نظر من هر چقدر هم که این بچه هاکار بدی کرده بودند نباید این جوری کتک می خوردند اونم باین سن ????
هلدینگ شایسته