دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1397 - 22:32
ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران و روسیه می‌توانند با ارز یکسان تبادل اقتصادی داشته باشند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ایران به عنوان یک کشور مقتدر و مستقل و روسیه نیز به عنوان یک کشور قدرتمند می توانند با ارز یکسان با یکدیگر تبادل اقتصادی داشته باشند.
کد خبر : 271348

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با هیات باشگاه گفت‌وگوهای والدای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و روسیه بر طبق اصل حقوق برابر و همکاری های نزدیک و صمیمانه است. ایران به عنوان یک کشور مقتدر و مستقل و روسیه نیز به عنوان یک کشور قدرتمند می توانند با ارز یکسان با یکدیگر تبادل اقتصادی داشته باشند.
وی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: مقام های آمریکایی آنچه که در ذهن خود و مجموعه شان دارند می خواهند به ما نسبت دهند.
ولایتی با تاکید بر پایبندی ایران به برجام تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد توافق هسته ای را ترک کند یا خلاف برجام اقدامی انجام دهد، دست های ایران برای اتخاذ هر گزینه ای باز و همه گزینه ها روی میز است.
وی افزود: اینطور نیست که ما ناچار باشیم به یک راه حل فکر کنیم و خود را در بن بست قرار دهیم. در عملکرد صحنه بین المللی کمتر کشوری پیدا می شود که به استقلال و اعتماد به نفس مانند ایران عمل کرده باشد و در آینده همینطور خواهد بود.
ولایتی گفت: با توجه به استقلال و اقتداری که ایران در تصمیم گیری های منطقه ای دارد، ما هر گزینه ای که به مصلحت ملی باشد انجام می دهیم.
ولایتی درباره تبادل ارزی میان ایران و روسیه با توجه به گران شدن نرخ دلار گفت: این موضوعی است که از سوی اقتصاددانان و متخصصان پولی و بانکی باید بررسی شود چرا که کاملا فنی و پیچیده است.
وی افزود: با یک ارزیابی کلی می توان این موضوع را تاکید کرد که یکی از راههای نجات کشورها پول ملی خودشان را تقویت کنند. روسها نیز معتقدند که روابط اقتصادی میان دو کشور باید با روبل و ریال باشد که نیاز ما به دلار کمتر شود.
ولایتی تصریح کرد ما می دانیم که در گروه بریکس، بخش قابل توجهی از مبادلات بر پایه پول ملی است و می توان ارتباط متداولی میان کشورها برقرار کرد. از طریق اعتبارات و ارتباطات دو کشور می تواند تسویه حساب اقتصادی انجام شود.
وی تاکید کرد: رابطه ایران و روسیه روز به روز شکوفا تر می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته