دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز؛

پیکر بهرام زند به سوی خانه ابدی تشییع شد

صبح امروز؛ پیکر بهرام زند دوبلور پیشکسوت سینمای ایران با سخنرانی جمعی از همکارانش و با دعای خیر آنان به سوی خانه ابدی تشییع شد.
کد خبر : 271322

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، صبح امروز؛ نوزدهم فروردین ماه پیکر بهرام زند؛ دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران از مقابل درب مسجد بلال صدا و سیما به خانه ابدی تشییع شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از قرائت قرآن، علی همت مومیوند گفت: بهرام زند یک اسطوره تمام عیار بود، اسطوره‌ای که یاد و خاطره‌اش تا ابد در دل تک‌تک ما باقی خواهد ماند.


وی در توصیف این مرحوم بیان کرد: بالاترین توصیف او این است که بگوییم «بهرام زند» بود. این مصیبت را به همه هنرمندان و بزرگان هنر دوبلاژ تسلیت می‌گویم.



علی آشتیانی‌پور؛ سرپرست انجمن گویندگان و سرپرست گفتار فیلم نیز گفت: فصل بهار فصل سختی برای رفتن است و می‌دانم خانواده زند بهار سختی را سپری می‌کنند. از این پس هر شکوفه و بهاری ببینیم یاد بهرام زند خواهیم افتاد.


وی افزود: می‌گویند هرکسی بمیرد فقط خوبی‌هایش باقی می‌ماند، زیباست که در مورد بهرام زند هیچ نکته بدی وجود ندارد که بخواهد باقی بماند یا نماند، از او فقط نیکی باقی است.



محمود قنبری از دیگر دوبلورها که در مراسم حضور داشت نیز در صحبت‌های کوتاهی بیان کرد: بهرام زند مردی است که جایگزین ندارد. او جزو نسل دوم دوبلاژ ایران بود که انگیزه داشت و پرتلاش و پرکار بود و با جمله معروف «تنها صداست که می ماند» او هم همیشه کنار ما است. زند مردی بود دوست داشتنی، آرام، متین و علاقمند به کارش و کارهایی هم که انجام داده ماندگار است.


ناصر ممدوح نیز در این مراسم عنوان کرد: صحبت کردن درباره بهرام زند بسیار مشکل است. من اصلا باور ندارم او نیست. امید داشتم حالش خوب شود و با این اتفاق خیلی دلم شکست و اکنون نمی دانم چه باید بگویم. امیدوارم روح و روانش شاد باشد.



اصغر همت نیز گفت: در سریال «امام علی» حدود سه ماه با بهرام زند برخورد داشتم و با دیدن او همه افکار منفی درباره دوبلورها نقش برآب شد. او از کسانی بود که گفت ما بازیگرها خودمان جای خود حرف بزنیم.


وی ادامه داد: بهرام زند سعه‌صدر داشت و با تلاش او صدای ماندگار مهدی فتحی بر نقش عمروعاص باقی ماند. اینها با صبر او ممکن شد و امیدوارم نام و یادش به خیر و جاودانگی بماند.



در پایان این مراسم بر پیکر زنده یاد بهرام زند نماز خوانده شد و وی را به سوی شهریار در صباشهر بدرقه کردند.


گفتنی است؛ منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، نصرالله مدقالچی، حسین عرفانی، علی همت، اردشیر منظم، پرویز ربیعی، افشین زی نوری و جمعی دیگر از دوبلورهای سینمای ایران در این مراسم حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پیکر تشییع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته