دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ممنوعیت مجری اخراجی بی‌بی‌سی از حضور در شبکه ITV

جرمی کلارکسن مجری سابق برنامه «تخت گاز» بی‌بی‌سی و دو همکارش تا سال 2017 اجازه ندارند برنامه مشابه آن را در شبکه ITV اجرا کنند.
کد خبر : 27129

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سه روز پس از اعلام اینکه جرمی کلارکسن، ریچارد هموند و جیمز مِی قصد دارند برنامه‌ای مشابه با برنامه پرطرفدار خودرویی «تخت گاز» (Top Gear) را در شبکه‌ای دیگر غیر از بی‌بی‌سی بسازند، شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که این افراد اجازه چنین کاری را ندارند.


ورایتی به نقل از دیلی میرر گزارش داد که کلارکسن و همکارانش طبق قراردادی با بی‌بی‌سی که هنوز به قوت خود باقی است، اجازه ندارند در شبکه تلویزیونی ITV تا آوریل 2017 (فرورودین 96) برنامه خودرویی مورد نظرشان را تولید کنند.


بی‌بی‌سی قصد دارد سری تازه‌ای از «تخت گاز» را با حضور کریس اوانز مجری رادیو در نقش مجری اصلی تولید کند. دیلی میرر به نقل از منبعی مطلع در آن شبکه نوشته است که بندی از قرارداد کلارکسن، هموند و مِی به آنها اجازه عقد قرارداد تولید برنامه‌ای در مورد خودروها با شبکه تلویزیونی دیگری را نمی‌دهد، اما آنها می‌توانند با رسانه‌های پخش آنلاین مانند Netflix یا آمازون کار کنند.


جرمی کلارکسن از سال 1988 تا 2000 و از سال 2002 تا اوایل 2015 مجری اصلی برنامه «تخت گاز» بود و آن را با همکاری ریچارد هموند، جیمز مِی و راننده‌ای ناشناس با لقب «استیگ» اجرا می کرد. پس از آنکه وی در روزهای ابتدای ماه مارس (اواخر اسفند) تهیه‌کننده برنامه «تخت گاز» را در دعوایی که ظاهراً بر سر غذای کارکنان بوده، کتک زد، از برنامه «تخت گاز» اخراج شد و سه اپیزود باقی‌مانده از این سری برنامه، به واسطه این حادثه پخش نشد. پس از اخراج کلارکسن، دو مجری دیگر برنامه سابق «تخت گاز» حاضر به تمدید قرارداد اجرای این برنامه با بی‌بی‌سی نشدند.


شبکه بی‌بی‌سی بعداً اعلام کرد که جرمی کلارکسن با وجود اخراج از سمت مجری برنامه «تخت گاز» در تور بین‌المللی زنده نمایشگاه‌های خودرو شرکت خواهد کرد. وی همچنین در برنامه طنزی در این شبکه شرکت کرد.


برنامه خودرویی «تخت گاز» یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های بی‌بی‌سی در دهه گذشته و دارای بیشترین میزان فروش برنامه‌های این شبکه به سایر شبکه‌های تلویزیونی بوده است.



گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: آمازون بی‌بی‌سی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته