دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1394 - 11:46
در گفت و گو با آنا

واعظ آشتیانی: تعدادی از نمایندگان به دنبال سهم خواهی از ورزش هستند/ امیدوارم نتایج بررسی فساد ورزشی در کشوی بعضی از مسئولان خاک نخورد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران گفت: کسانی که ادعای 50 سال مدیریت در ورزش دارند زمان استراحتشان فرا رسیده استو باید جای خود را به جوانترها بدهند.
کد خبر : 27123

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، وزارت ورزش و جوانان در گزارشی اعلام کرد سه هزار و چهارصد و دو ملاقات وزیر، معاونان و مسئولان وزارت ورزش با نمایندگان مجلس انجام گرفته است. امیررضا واعظ آشتیانی درباره این آمار اعتقاد دارد این جلسات نباید بهانه‌ای برای سهم‌خواهی و امتیاز گرفتن نمایندگان مجلس از دولتی‌ها شود.


واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با آنا درباره تعداد قابل توجه ملاقات معاونان و مسئولان وزارت ورزش با نمایندگان مجلس اظهار داشت: «حق طبیعی مجلس است که از قدرت نظارتی خود استفاده کند و از مسئولان اجرایی کشور درباره نحوه فعالیتشان، خصوصا در زمینه هایی که شبهاتی وجود دارد، توضیح بخواهد اما این تعداد ملاقات ها نباید از تعادل خازج شود.»


وی افزود:«نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که دوطرف نباید در این ملاقات ها و جلسات به دنبال سهم‌خواهی باشند. بارها پیش آمده که برخی نمایندگان مجلس خواستار حضور در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس بودند و عنوان می کردند که اگر چنین چیزی محقق نشود وزیر ورزش را استیضاح خواهند کرد.»








حق طبیعی مجلس است که از قدرت نظارتی خود استفاده کند و از مسئولان اجرایی کشور درباره نحوه فعالیت شان توضیح بخواهد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران با اشاره به اینکه جلسات مسئولان وزارت ورزش با نمایندگان مجلس بیشتر حول دو موضوع خصوصی‌سازی سرخابی‌ها و همچنین فساد در ورزش بوده است، عنوان کرد:«از همان ابتدا مشخص بود که مجلس و دولت در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس راه را به بیراهه می روند. متاسفانه در این موضوع به نظر کارشناسان هیچ اهمیتی داده نشد. مسئولانی که به دنبال خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بودند این نکته را در نظر نگرفتند که این دو باشگاه قابلیت خصوصی‌سازی ندارند و مشمول اصل 44 قانون اساسی نمی شود.»


واعظ آشتیانی در ادامه افزود:«من مخالف واگذار کردن استقلال و پرسپولیس نیستم اما این گونه واگذاری محکوم به شکست است چرا که عده‌ای به مجلس و دولت اطلاعات اشتباه داده بودند و مزایده این دو باشگاه هم بر اساس این اطلاعات برگزار شده بود.»


وی با اشاره به اینکه ورود مجلس به بحث فساد در ورزش ضروری بود، تصریح کرد:«قسمت دیگری از ملاقات نمایندگان مجلس با مسئولان وزارت ورزش مربوط به بحث فساد در ورزش می شود. یکی از اقدامات خوبی که در کمیسیون اصل نود صورت گرفت،پیگیری فساد در ورزش بوده است. پیش از اینکه مجلس به این مسئله بپردازد باید مسئولان وزارت ورزش آن را پیگیری می کردند. همین که قرار است به بحث فساد در ورزش بپردازند جای شکرش باقی است اما امیدوارم نتایج آن در کشوی بعضی از مسئولان خاک نخورد.»








مدیران وزارت ورزش نباید تصور کنند که موفقیت های والیبال ایران به خاطر عملکرد آنها است. جزا که این موفقیت ها از سالیان گذشته پایه ریزی شده است

واعظ آشتیانی تصریح کرد:«متاسفانه در مدیریت کلان ورزش شاهد نوعی بی‌اقتداری هستیم. این در حالی است که مسئولان وزارت ورزش در ابتدا اعلام می کردند که در تصمیماتشان اقتدار خواهند داشت.»


قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی درباره موفقیت‌های والیبال کشورمان در عرصه‌های جهانی خاطرنشان کرد:«مدیران کنونی وزارت ورزش نباید تصور کنند که موفقیت‌های والیبال ایران به خاطر عملکرد آنها است چرا که این موفقیت ها از سالیان گذشته پایه‌ریزی شده است.»


وی درباره عملکرد مدیریت سرخابی‌ها گفت:«مشکلات فعلی این دو تیم ریشه در نحوه مدیریت کسانی دارد که در زمان مدیریتشان این دو تیم را به نابودی کشاندند. مدیریتی که در عرض پنج سال استقلال را به یک تیم وررشکسته تبدیل کرد. اکنون نیز مدیرانی حضور دارند که ادعا می کنند سابقه 50 سال مدیریت در ورزش را دارند. این افراد زمان استراحتشان فرا رسیده است و باید جای خود را به افکار جدید بدهند. »


واعظ آشتیانی در پایان صحبت هایش عنوان کرد:«در مدیریت ورزش فرقی بین افراد موفق و ناموفق وجود ندارد زیرا نگاه مسئولان به حضور افراد خاصی است تا از آنها تعریف و تمجید شود. با چنین اوضاعی امیدی به آینده ورزش کشور وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته