دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1397 - 14:30
وزارت امورخارجه روسیه:

آمریکا واکنش قاطع ما را نسبت به تحریم‌ها خواهد دید

وزارت امورخارجه روسیه به‌دنبال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه گروهی از سرمایه‌داران و چهره‌های سیاسی این کشور هشدار داد که واشنگتن منتظر پاسخ قاطع مسکو باشد.
کد خبر : 271089

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسکو حملات کنونی علیه روسیه و هرگونه اقدام جدید از این دست را بدون پاسخی سرسختانه نخواهد گذاشت. ما به واشنگتن توصیه می‌کنیم از توهم درباره اینکه می‌تواند با زبان تحریم با ما صحبت کند، خارج شود.»


طبق این بیانیه، هیچ فشاری روسیه را مجبور به تغییر مسیر خود نمی‌کند و تحریم‌ها علیه این کشور تنها به ایجاد اتحاد هر چه بیشتر در جامعه روسیه منجر خواهد شد.


این بیانیه می‌افزاید: «واشنگتن دیگر انتظار تاثیر مطلوبی از تحریم‌های سابقش را ندارد و سیاستمداران آمریکا به حدی از پوچی رسیده‌اند که تلاش می‌کنند شرکت‌هایی را هدف تحریم قرار دهند که مدت‌هاست روابط تجاری خود با آمریکا را حفظ کرده‌اند، روابط تجاری که هزاران شغل به آن‌ها وابسته است.»


به گزارش آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) تحریم‌های جدیدی را علیه گروهی از چهره‌های تجاری، سرمایه‌داران و چهره‌های سیاسی روسیه به بهانه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 اعمال کرد.


این تحریم‌های جدید علیه 24 تبعه روس که از هم‌پیمانان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هستند، اعمال شده است. طبق تحریم‌های وضع شده، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکایی حق تجارت با آن‌ها را ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته