دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1397 - 08:54
خداداد عزیزی:

نمی‌خواهم بگویم بازیکنان مشکی‌پوشان بی‌غیرت بودند/ تضمین کی‌روش به فوتبال ایران

مدیر سازمان فوتبال مشکی‌پوشان گفت: باید تحول شگرفی در تیم ایجاد شود، من نمی‌خواهم از واژه بی‌غیرت استفاده کنم ولی تعدادی از بازیکنان کم تعصب بودند و با روحیه جنگندگی به میدان نرفتند.
کد خبر : 271024

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم مشکی‌پوشان با شکست برابر استقلال به لیگ آزادگان سقوط کرد و در 3 بازی پایانی لیگ هفدهم به صورت تشریفاتی به مصاف حریفان خود می‌رود. محمدرضا عباسی مالک و علیرضا عباسی مدیرعامل مشکی‌پوشان دو هفته پیش با خداداد عزیزی به توافق رسیدند تا مدیریت سازمان فوتبال این باشگاه را بر عهده وی قرار دهند. اگر چه این اقدام هم کمکی به بقای مشکی‌پوشان در لیگ برتر نکرد.


خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص سمت جدید فوتبالی‌اش و سقوط تیم مشکی‌پوشان به رقابت‌های دسته اول لیگ آزادگان گفت: «من در ابتدا لازم می‌دانم که توضیحاتی در خصوص شناسنامه‌ تیم مشکی‌پوشان بدهم. واقعیت امر این است که سال 90 آقای محمدرضا عباسی که از طرفداران تیم ابومسلم بود و این تیم را ساپورت می‌کرد تصمیم گرفت که تیم‌داری کند. دلیل آن هم این بود که ابومسلم به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرده بود و عباسی تصمیم داشت تا با گرفتن امتیاز یک تیم در لیگ دوم آزادگان با تاسیس تیم جدیدی نام ابومسلم را زنده نگه دارد. به همین منظور تیمی با نام سیاه‌جامگان فعالیت خود را از دسته دوم آغاز کرد و به مسابقات وارد شد.»


نام اصلی مشکی‌پوشان، ابومسلم سیاه‌جامگان است


وی افزود: «همیشه و همه جا گفته‌ام که نام اصلی مشکی‌پوشان فعلی، ابومسلم سیاه‌جامگان است و اینکه نام تیم را به مشکی‌پوشان تغییر داده‌اند را قبول ندارم. تیم سیاه‌جامگان خیلی زود و سریع‌السیر به لیگ یک آزادگان و سپس به لیگ برتر آمد. محمدرضا عباسی مالک و پسرش علیرضا که مدیرعامل تیم است در لیگ برتر تلاش‌های زیادی کردند ولی در پایان فصل سوم نتوانستند در لیگ برتر باقی بمانند. از دو هفته پیش عباسی‌ها صحبتی با من انجام دادند تا در خصوص تیم‌داری گام‌های جدیدی برداریم. قرار بر این شد تا من سازمان فوتبال سیاه‌جامگان را در اختیار بگیرم. من خیلی امیدوار بودم که سقوط نکنیم ولی معلوم بود تیمی که از 25 بازی تنها دو پیروزی به دست آورده است در 5 بازی نمی‌تواند 15 امتیاز بگیرد و با شکست‌هایی که پذیرفتیم، از لیگ برتر سقوط کردیم.»


هدفم تحول عظیم در فوتبال مشهد اشت


مدیر سازمان مشکی‌پوشان افزود: ‌«من به این دلیل آکادمی و مدیریت سازمان فوتبال سیاه جامگان را پذیرفته‌ام که بتوانم تحول عظیمی در فوتبال مشهد و استان خراسان ایجاد کنم. برای این کارم دو دلیل داشتم. اولین عاملی که موجب شد تا بار دیگر با سیاه جامگان به توافق برسم این بود که امسال نسبت به 10 تیم پایین جدول سیاه‌جامگان به بازیکنانش بیشتر از همه پول داده است و بیشتر آنها بین 50 تا 70 درصد پول‌شان را گرفته‌اند. الان اگر تیمی را داشته باشیم که بازیکنانش 50 درصد پول شان را گرفته باشند کلی هم ذوق می‌کنند و می‌گویند تیم پولداری هستیم.»


وی ادامه داد: «دلیل دومم این بود که خانواده عباسی اصرار زیادی بر ساختن تیم‌های پایه در فوتبال خراسان داشتند. من از آنجایی که خود را مدیون تیم ابومسلم می‌دانم به دنبال این بودم در تمامی رده‌های سنی تیم‌های پایه بسازم و حالا این فرصت در سیاه‌جامگان فراهم شده است. طبق برنامه ما قصد داریم تیم‌های نوجوانان و جوانان را پس از تست‌گیری و آماده‌سازی نفرات جدید وارد مسابقات لیگ استانی و سپس کشوری کنیم. همچنین قرار است برای بچه‌های 9 تا 11، 11 تا 13 و 13 تا 15 سال تست بگذاریم تا استعدادهای فوتبالی استان هدر نرود. ضمن اینکه شهرداری مشهد هم حمایت خود را از تیم سیاه‌جامگان اعلام کرده است.»


مدیر سازمان فوتبال مشکی‌پوشان خاطرنشان کرد: «همه تلاش ما آن است که فصل آینده آسانسوری و بلافاصله به لیگ برتر برگردیم. طبق توافق صورت گرفته بین من و خانواده عباسی بحث‌های مالی و اقتصادی را محمدرضا عباسی مالک و علیرضا عباسی مدیرعامل باشگاه انجام می‌دهند و امور مربوط به مسائل فنی فوتبال به طور کامل در اختیار من و تیمم خواهد بود.»



بی‌تعصبی بازیکنان سیاه‌جامگان برابر استقلال


وی یادآور شد: «باید تحول شگرفی در تیم ایجاد شود و روحیه بردن به تیم تزریق شود. واقعیتی که در بازی با استقلال من کاملا حس کردم این بود که برای خیلی از بازیکنان تیم فرقی نمی‌کرد که یک گل بخورند یا چهارتا، این اتفاق خیلی بد و نگران‌کننده‌ای است که بازیکنان سیاه‌جامگان به باختن عادت کرده‌اند. من نمی‌خواهم از واژه بی‌غیرت استفاده کنم ولی تعدادی از بازیکنان کم تعصب بودند و با روحیه جنگندگی به میدان نرفتند. باید شیوه و تفکر تیم را در فصل آینده تغییر دهیم تا بتوانیم با نتایج خوبی که می‌گیریم بار دیگر از لیگ آزادگان به لیگ برتر بازگردیم.»


عزیزی در مورد اینکه چقدر امیدوار است بتواند برای تیمی که این فصل 5 سرمربی را در تیم خود دید بازگشت به لیگ برتر را به ارمغان آورد، تصریح کرد: «اتفاقی که این فصل رخ داد به طور حتم اتفاق مناسبی نبود. خود آقای عباسی و پسرشان در صحبت‌هایی که با من داشتند به این نکته اذعان کردند که ما همچون کشورهای حوزه خلیج فارس در مورد سرمربیان خیلی احساسی تصمیم گرفتیم و وقتی تیم در چند مسابقه متوالی نتیجه نمی‌گرفت تصمیم به تغییر سرمربی تیم می‌گرفتیم . وابستگی به تیمی که در آن زحمت می‌کشیم باعث می‌شود تا ما آن را همچون فرزندمان بدانیم و از این رو برخی احساسی با آن برخورد می کنند. عباسی‌ها گفتند انتخاب سرمربی برعهده شما که منطقی تصمیم می‌گیرید باشد. ما پول می‌آوریم و مابقی مسائل برعهده شما و گروه فنی‌تان باشد.»


وی افزود: «من مسائلی که آقای عباسی و پسرشان به من اعلام کردند را با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کردم و او هم خیلی از این موضوع استقبال کرد که در یک باشگاه سازمان فوتبال تشکیل شده و مسائل اقتصادی و فنی از یکدیگر تفکیک شده است. به طور حتم در فصل آینده سرمربی مناسبی را انتخاب خواهیم کرد تا با او بتوانیم قهرمان لیگ آزادگان شویم و به لیگ برتر بازگردیم من خیلی روی انتخاب سرمربی جدید تیم فکر کرده و خواهم کرد تا بهترین و شایسته‌ترین فرد سرمربی تیم‌مان شود.»


کی‌روش ضمانت صعود تیم ملی را بدهد


عزیزی در خصوص اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده 40 روز بازیکنان تیم ملی در اختیارش باشند تا بتواند با کیفیت بهتری در جام جهانی به مصاف حریفان برود، تاکید کرد: «اگر کی‌روش ضمانت می‌دهد تیم ملی فوتبال ایران به مرحله بعدی جام جهانی صعود می‌کند من کاملا موافقم که بازیکنان 40 روز در اختیار کی‌روش باشند ولی اگر قرار است به اسپانیا و پرتغال ببازیم و نهایتا با مراکش مساوی کنیم که منجر به سوم یا چهارم شدن تیم‌مان در گروه می‌شود خب فرقی با جام‌های جهانی گذشته نکرده است. در 4 دوره قبلی هم تیم ایران حذف شده و از گروهش صعود نکرده است.»


وی افزود: «من مطمئن هستم سطح کیفی تیم ملی پس از آنکه 40 روز به صورت مستمر بازیکنان در کنار یکدیگر تمرین کنند و بازی دوستانه داشته باشند، بهتر می‌شود و می‌دانم کی‌روش نگران تیم ملی و آینده کاری‌اش است؛ ولی او یک مربی حرفه‌ای است و قانون حرفه‌ای در فوتبال می‌گوید بازیکن باید در اختیار باشگاه و تیم ملی باشد. هیچ گاه این مسئله عنوان نشده که بازیکن هر گاه سرمربی تیم ملی خواست از باشگاه جدا شود. الان مراکشی‌ها هم بازی تیم‌های بزرگ را دیده‌اند پس آنها هم بیایند و بازیکنان ملی‌پوش‌شان را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دهند تا در بازی‌های باقیمانده متضرر شوند. این کار را اصلا دیگر کشورها انجام می‌دهند که ما انجام دهیم؟»



پرسپولیس و استقلال دغدغه 50 میلیون ایرانی‌ هستند


عزیزی یادآور شد: «ایران قدرت اول آسیا است و هر وقت ژاپن، کره جنوبی و عربستان که دیگر تیم‌های آسیایی راه یافته به جام جهانی هستند و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند، بازیکنان ملی‌پوش خود را به تیم ملی دادند، ما هم این کار را انجام دهیم. من به شخصه اعتقاد دارم کی‌روش خدمت زیادی به فوتبال ایران کرده است ولی خود او هم می‌داند که درخواستش حرفه‌ای نیست. پرسپولیس و استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌اند و دغدغه 50 میلیون ایرانی آن است که تیم‌شان به مرحله بالاتر راه پیدا کند. به نظرم کی‌روش باید نگاهش کاملا منطقی باشد چرا که بازیکنان ملی‌پوش همواره بهترین بازیکنان یک تیم بوده‌اند.»


وی در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند لیگ ایران لیگ هفتم آسیا است ولی کشورهای پرتغال، اسپانیا و مراکش در قاره‌شان لیگ هفتمی نیستند و رتبه بهتری دارند، بیان کرد:‌ «فوتبال پرتغال به جز پورتو و بنفیکا تیم مطرح دیگری در سطح قاره اروپا نداشته است. ما فقط اسپانیا را داریم که تیم‌های بزرگی در سطح اول فوتبال اروپا داشتند. مراکش هم لیگ خیلی معتبری ندارد که تیم‌هایش در سطح قاره آفریقا افتخارات زیادی را به دست آورنده باشند. باشگاه‌ها بابت بازیکنان هزینه می‌کنند و ملی پوشان آنها بابت حضور در جام جهانی از فیفا پول می‌گیرند. حالا که فیفا تا این اندازه به باشگاه‌ها اهمیت می‌دهد باید در نگرش کی‌روش هم چنین مسئله‌ای باشد. من سوالی از کی‌روش دارم. آیا او زمانی که سرمربی تیم ملی پرتغال بود می‌توانست 40 روز پیش از یک تورنمنت مهم همچون جام جهانی یا جام ملت‌ها بازیکنان را از باشگاه‌ها بگیرد. آن زمانی که او سرمربی تیم رئال مادرید بود حاضر بود 40 روز جلوتر بازیکنان خود را به تیم ملی اسپانیا بدهد. بهتر است نگاه منطقی به موضوع داشته باشیم و کی‌روش حداقل به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این حق را بدهد که با ملی‌پوشان‌شان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته