دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

اصرار از نجفی انکار از اصلاحات/ سانسور در صداو‌سیمای ایران جهانی شد

رسانه‌های مکتوب امروز شنبه 18 فروردین به حواشی دنباله دار استعفا نجفی و درگیری‌های جدید در فلسطین اشغالی نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 271001

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در روزنامه‌های امروز علاوه بر اخبار حواشی استعفا نجفی و تظاهرات بازگشت در فلسطین اخبار مربوط به سانسورهای صداوسیما نیز قابل توجه است.


اصرار از نجفی انکار از اصلاحات


شهردار بر استعفا اصرار دارد و شورا روی ماندن پافشاری می‌کند. این وضعیتی است که الان تهران مدتی است با آن دست به گریبان است. تقریبا همه اعضا شورای شهر و اصلاح‌طلبان به ماندن نجفی اصرار دارند و در این میان تنها نجفی است که تاکید به رفتن دارد؛ آش این قضیه آنقدر شور شده است که روزنامه رسمی شهرداری تهران یعنی همشهری چند روزی است که به اخبار و حواشی استعفا نفر اول شهرداری تهران نمی‌پردازد.





بسیاری از روزنامه‌ها امروز به این موضوع پرداختند اما روزنامه‌های اعتماد، آرمان هر کدام با دو خبر مربوط به این موضوع تصاویر و تیترهایی در صفحه اول خود را به این خبر اختصاص دادند.


نبرد دود و آینه‌ی فلسطینی با گلوله اسرائیلی


دیروز هزاران فلسطینی در تجمعاتی اعتراضی در سراسر مرز اسرائیل و غزه، تحت عنوان «راهپیمایی بازگشت»برای دومین بار راهپیمایی کردند. جوانان فلسطینی با جمع کردن مقادیر زیادی آینه و تایر و با استفاده از آن ها یعنی انداختن آینه در چشم تک‌تیرانداز‌های رژیم صهیونیستی و آتش زدن تایر و بلند شدن دود، در دید تک‌تیراندازهای صهیونیست اختلال ایجاد کردند.



تصاویر مربوط به این تجمعات به صفحه نخست روزنامه‌های امروز برخی از رسانه‌ها ره یافت و به اخبار مهم آن‌ها تبدیل شد. روزنامه‌های خراسان، ایران، جوان، کیهان، قدس و همشهری به طور ویژه با تحلیل‌های مختلف به این خبر پرداختند.


سانسور در صداو‌سیمای ایران جهانی شد


سانسور لوگوی باشگاه رم در صداوسیمای ایران در جریان پخش زنده دیدار بارسلونا و رم در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سوم سیما بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های خارجی داشت؛ که برخی از روزنامه‌ها این موضوع را دستمایه گزارش‌های مختلفی کردند.


روزنامه شهروند در گزارشی در این‌ مورد به واکنش رسانه‌های مختلف و مسئولان در این زمینه پرداخته‌است. روزنامه قانون نیز به همین بهانه به سوابق صداو‌سیما در سانسورهای ناشیانه و مرور آن‌ها پرداخته‌است.



اما این تنها مشکل و اعتراض به عملکرد سانسور صداوسیما در این روزها نبود و ماجرای سانسور عجیب مجموعه کلاه‌قرمزی و اعتراض دست‌اندرکاران این مجموعه هم امروز به صفحه نخست روزنامه آفتاب و صنعت راه پیدا کرد. چند روز قبل هم حذف و سانسور بخش‌هایی از سریال نوروزی پایتخت 5 برای صداوسیما خبرساز شده بود.


چرا مخاطب سینمای ایران کم است​


روزنامه فرهیختگان در گزارشی به قلم زهرا شعبان‌شمیرانی و با تیتر « چرا مخاطب سینمای ایران کم است » به عوامل مختلف این مساله به صورت مفصل پرداخته است. در این گزارش آمده است « با وجود افزایش فروش سینما در ۳ سال اخیر، هنوز با آمار طلایی سال‌های دهه ۶۰ فاصله زیادی داریم»




فساد مالی روسای جمهور سابق کره جنوبی، برزیل و آفریقای جنوبی​


روزنامه خراسان در گزارشی به مبارزه با فساد در اقصی نقاط جهان پرداخته است در قسمتی از این گزارش آمده‌است: «فساد کلمه ای کلیدی است که طی روزها و هفته های گذشته سه «رئیس جمهور سابق» کشورهای کره جنوبی، آفریقای جنوبی و برزیل را به پای میز محاکمه کشاند. «پارک گئون های» نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی محکوم به ۲۴ سال زندان، «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین برزیل 12 سال زندان و «جاکوب زوما» رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی دیروز در دادگاه حاضر شد تا درباره 16 اتهام خود از جمله پول شویی، تقلب و اخاذی، تفهیم اتهام شود.»


ورود قاچاقی۶۳‌درصد لوازم آرایشی


جولان قاچاقچیان در بازار لوازم آرایشی موضوع گزارشی اجتماعی به قلم زهرا سلیمانی در روزنامه آرمان بود. در این گزارش به بررسی آماری و دلایل قاچاق لوازم آرایشی پرداخته شده است.


در بخشی از این گزارش آمده‌است: «در سال‌های گذشته مصرف بالای لوازم آرایش در ایران بارها در مراجع بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی گزارش‌ها از خاورمیانه به‌عنوان بهشت صنایع آرایشی جهان یاد شده است، اما علاوه بر مصرف بالا و محدودیت‌های مختلفی که از نظر حجم و کیفیت تولیدات داخلی این بخش وجود دارد موارد دیگری نیز در قاچاق لوازم آرایشی دخیل است. رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو از جمله افرادی است که در این‌باره اظهار نظر کرده و معتقد است که علت عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق با قیمت‌های پایین، کاستن از کیفیت و عدم هزینه در بحث آزمایش‌های کنترل کیفیت است. هرچند معاون مدیر کل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف، ریشه قاچاق این بخش را برگرفته از صرفه اقتصادی بالای قاچاق لوازم آرایش می‌داند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته