دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1397 - 10:43
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

بررسی فیلترینگ تلگرام در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس/ خلاء قانونی وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت هم‌افزایی سه کمیسیون فرهنگی، صنایع و امنیت مجلس در خصوص موضوع فیلترینگ تلگرام، از بررسی این موضوع در اولین جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر : 270997

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، احد آزادی‌خواه با اشاره به ورود کمیسیون فرهنگی به موضوع فیلترینگ تلگرام، گفت: یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در شورای عالی فضای مجازی عضو است و این نماینده موظف است به صورت مرتب گزارش‌هایی از فرآینده تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های شورای عالی فضای مجازی در حوزه‌های مختلف به صحن کمیسیون فرهنگی ارائه دهد.


نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی رابطه وسیع، ضابطه‌مند و تعریف شده دارند، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در شورای عالی فضای مجازی بحث پیام‌رسان‌های وارداتی مانند تلگرام است که در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح شده است اما در این روزها تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است؛ اعضای کمیسیون نظرات مختلفی در این زمینه دارند.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی در سال جدید در این خصوص بحث می‌شود و نظر نهایی کمیسیون مشخص می‌گردد؛ احتمالا برای بررسی موضوع فیلترینگ تلگرام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون مربوطه و فردی از دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی به کمیسیون فرهنگی دعوت می‌شوند.


به گزارش خانه ملت سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: کمیسیون فرهنگی، کمیسیون امنیت ملی و صنایع مجلس باید دراین خصوص با یکدیگر ارتباط گسترده داشته باشند تا تصمیمات مناسب اتخاذ شود؛ کشور در حوزه پیام‌رسان‌ها خلاء قانونی ندارد بنابراین نیازی به ورود جدی کمیسیون فرهنگی به موضوع نیست اما اقدامات این کمیسیون بیشتر در حوزه نظارتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته