دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1397 - 08:35
هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

پرسپولیسی‌ها آماده قهرمانی در خانه پدیده

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در صورت کسب تنها یک امتیاز در دیدار امروز به قهرمانی در لیگ برتر می‌رسند؛ این در شرایطی است که پرسپولیس در مقابل سایپا هم شانس قهرمانی داشت اما با باخت مقابل این تیم، همه چیز به بازی مقابل پدیده موکول شد.
کد خبر : 270907

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ روز پایانی هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد. تیم پرسپولیس که هفته پیش با شکست مواجه شد امروز در صورت کسب یک تساوی قهرمان می‌شود و باید دید پدیده می‌تواند در خانه قهرمانی سرخ‌پوشان تهرانی را به تعویق بیاندازد یا اتفاقی به سود پرطرفدارترین تیم ایران رخ می‌دهد.


ذوب‌آهن - سپیدرورد


شاگردان امیر قلعه‌نویی که می‌دانند برای نایب‌قهرمانی استقلال، سایپا و پیکان را به عنوان رقیبانی سرسخت درکنار خود دارند، امروز برابر تیم سپیدرود پایین جدولی باید برنده شوند تا رده دوم جدول را پس بگیرند. ذوب‌آهن 45 امتیازی است و سپیدرود هم در امتیاز 26 قرار دارد. ذوب‌اهن اگر چه هفته قبل در لیگ برتر موفق شد شکست سختی را به تراکتورسازی تحمیل کند ولی در لیگ قهرمانان آسیا در خانه مغلوب الدحیل قطر شد تا صعودش به اما و اگر بیفتد. قلعه‌نویی به خوبی می‌داند که تیم علی کریمی برای بقا در لیگ برتر به طمع کسب امتیاز به اصفهان آمده است. بنابراین از شاگردانش خواهد خواست تا همه تلاش‌شان را بکنند و بردی پرگل را برابر سپیدرود رقم بزنند. البته نماینده گیلانی‌ها هم حاضر نیست به سادگی پا پس بکشد. جورجی گولسیانی، ربیع عطایا و اکبر ایمانی از ذوب‌آهن و محمدرضا مهدوی از سپیدرود غایبان دو تیم در این بازی هستند.


پدیده - پرسپولیس


نماینده سفیدپوش مشهدی‌ها از زمانی که با کسر 6 امتیاز از سوی فیفا مواجه شد سیر نزولی پیدا کرده و حالا اندوخته امتیازی‌اش 26 امتیاز است. بدون تردید اگر آنها برابر پرسپولیس هم بازنده باشند یا حتی مساوی کنند، از پایین جدول جدا نمی‌شوند. بنابراین همه تلاش شاگردان رضا مهاجری برتری برابر پرسپولیس صدرنشین بلامنازع لیگ هفدهم است. پرسپولیسی که هفته پیش با شکست برابر سایپا قهرمانی‌اش عقب افتاد و این هفته می‌خواهد با کسب امتیازات مسابقه خیال هوادارانش را از قهرمانی آسوده کند. فصل گذشته هم سرخ‌پوشان با برتری برابر پدیده بر تخت قهرمانی تکیه زدند. تنها غایب برانکو در بازی امروز شجاع خلیل زاده است و باید دید مربی کروات می‌تواند در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر در مشهد دومین قهرمانی متوالی با پرسپولیس جشن بگیرد یا هواداران باید منتظر بمانند.


تراکتورسازی - سپاهان


دو تیمی که در سال‌های اخیر همواره جزو مدعیان لیگ برتر بودند، این فصل در پایین جدول قرار دارند. باور اینکه تراکتورسازی و سپاهان با 26 بازی به ترتیب 29 و 27 امتیاز دارند، سخت است ولی باید پذیرفت که این موضوع هم جزو اتفاقات فوتبال است. سرخ‌پوشان تبریزی که از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند، برای آنکه لیگ هفدهم را با رتبه‌ای تک رقمی به پایان برسانند، باید برنده از زمین خارج شوند ولی آنها در 10 بازی که ارطغرل ساغلام در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا سرمربی‌شان بوده، تنها 11 امتیاز گرفته‌اند و این موضوع گویای آن است که ساغلام هم نتوانسته برای تیم کم مهره تراکتورسازی کار خاصی انجام دهد. در سمت دیگر زمین هم منصور ابراهیم زاده پس از آنکه 7 امتیاز در 3 بازی گرفت، هفته پیش به پیکان باخت تا بار دیگر خطر سقوط پرافتخارترین تیم لیگ برتر را تهدید کند. برای همین باید منتظر نمایش مناسبی از سوی سپاهان باشیم چرا که شکست در این بازی بیش از هر زمان دیگری تیم پرطرفدار سپاهان را به سقوط نزدیک می کند.


اسامی داوران و برنامه دیدارهای باقیمانده هفته بیست و هفتم به شرح زیراست:


شنبه 18 فروردین 97


* پدیده خراسان - پرسپولیس - ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 17
داوران: بیژن حیدری؛ کمک‌ها:محمدرضا ابوالفضلی - سعید علی نژادیان - شاهو اصلانی ناظر: حاتم بک پور


* ذوب‌آهن اصفهان - سپیدرود رشت - ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 17
داوران: محمدحسین زاهدی فر ؛ کمک‌ها: حسن یوسفی – محمد هاشمی نسب – ابوالفضل گرجی ناظر: علیرضا کهوری


* تراکتورسازی تبریز - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 18
داوران: وحید کاظمی؛ کمک‌ها:علی میرزابیگی - علی اکبر نوری -علی احمدی ناظر: ابوطالب طاهریان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته