دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1397 - 11:34
ظریف:

ایران در شرایط دشوار در کنار مردم نخجوان بود

وزیر امور خارجه کشورمان هنگام ورود به جمهوری خود مختارنخجوان گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار در کنار مردم نخجوان بود.
کد خبر : 270870

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف در بدو ورود به نخجوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با جمهوری خود مختار نخجوان و مردم این منطقه دارد، اظهارداشت: امیدوارم این سفر به توسعه هر چه بیشتر این روابط کمک کند.


وی افزود: ارتباط گسترده فرهنگی و اقتصادی، همواره بین ایران و نخجوان وجود داشته و امیدواریم در این سفر علاوه بر تقویت گفت و گو ها بتوانیم روابط اقتصادی را هم گسترش بدهیم.


وزیر خارجه کشورمان گفت: در ماه های گذشته ما میزان رئیس شورای عالی نخجوان بودم و اکنون خوشحالم که به دعوت ایشان از نخجوان بازدید می کنم.


اضافه می‌شود که ظریف روز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد وارد باکو شده بود و پس از حضور و سخنرانی در این اجلاس ،امروز صبح پایتخت جمهوری آذربایجان را به مقصد نخجوان ترک کرد.


نخجوان بعنوان یک جمهوری خودمختار در قلمروی جمهوری آذربایجان ، بیش از پنج هزار و 502 کیلومتر مربع مساحت دارد ، این کشور با جمهوری اسلامی ایران دارای 204 کیلومتر مرز مشترک است.


ارتباط مستقیم جمهوری خود مختار نخجوان با مناطق دیگر جمهوری آذربایجان بر اثر مناقشه قره باغ قطع شده و این جمهوری خودمختار در حال حاضر از طریق خاک ایران با سایر مناطق کشور آذربایجان ارتباط برقرار می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته