دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1397 - 10:47

استقلال در اندیشه تحقق نایب‌قهرمانی/ دایی به دنبال آسیایی شدن

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال امروز در حالی با چند دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین دیدارها، آبی‌های تهرانی کار راحتی در برابر مشکی‌پوشان سقوط کرده دارند و سایپا هم باید به مصاف نفتی‌های تهران برود.
کد خبر : 270840

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی وارد دومین روز خود می‌شود که در روز اول این رقابت‌ها شب گذشته پیکان در خانه صنعت‌نفت آبادان شکست خورد تا فرصت مناسب رسیدن به رده دوم جدول را از دست بدهد و این موقعیت را برای تیم‌های استقلال و سایپا فراهم کند تا آنها با کسب پیروزی برابر حریفان‌شان فاصله 3 امتیازی با این تیم در هفته‌های پایانی لیگ هفدهم ایجاد کنند. در رقابت‌های امروز لیگ برتر 4 دیدار برگزار می‌شود.


استقلال خوزستان - گسترش فولاد


آبی‌های خوزستان با 6 امتیازی که برابر نفت‌تهران و مشکی‌پوشان به دست آوردند امیدهای شان را برای بقا در لیگ برتر حفظ کردند. آنها 26 امتیازی هستند و در رده چهاردهم جدول قرار دارند. حریف امروز شاگردان ویسی تیم 31 امتیازی گسترش فولاد است که در رده نهم جدول ایستاده و اگر امروز بازنده شود خطر سقوط به لیگ آزادگان را تا حدودی حس خواهد کرد؛ بنابراین فیروز کریمی تلاش خواهد کرد تا تیمش را هر طور شده در این بازی امتیاز بگیرد. گسترشی‌ها در هفته‌های اخیر نتایج جالبی نگرفتند و بدون شک امروز همه تلاش‌شان را می‌کنند تا با امتیاز به تبریز برگردند.


سایپا - نفت‌تهران


شاگردان علی دایی هفته پیش با برتری برابر پرسپولیس نشان دادند که عزم جزمی برای کسب سهمیه آسیایی دارند و این هفته هم برابر نفت‌تهران به دنبال حداکثر امتیاز مسابقه هستند. سایپا که 44 امتیاز دارد به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال و پیکان با 44 امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده و با برتری برابر نماینده تهرانی‌اش می‌تواند بیش از گذشته امیدوار به آسیایی شدن داشته باشد. در سمت دیگر زمین نفتی‌ها که با هومن افاضلی نتایج خوبی را کسب کرده بودند در هفته‌های اخیر با پیروزی بیگانه شدند تا حالا با 24 امتیاز در رده پنجم جدول باشند و به شدت خظر سقوط به لیگ برتر را حس کنند. افاضلی که زمانی دستیار علی دایی در تیم ملی فوتبال بوده است، امروز ناچار به پیروزی برابر استاد خود است تا امیدهای تیمش را برای بقا حفظ کند.


استقلال - مشکی‌پوشان


آبی‌های پایتخت با 44 امتیاز در رده سوم هستند و امروز برابر حریف 15 امتیازی‌شان که در قعر جدول قرار دارد و سقوطش به لیگ آزادگان تقریبا قطعی شده است به چیزی جز 3 امتیاز مسابقه فکر نمی‌کنند. برتری برابر نماینده مشهدی‌ها، شاگردان شفر را به رده دوم جدول می‌فرستد و در صورت آنکه فردا ذوب‌آهن امتیازی از دست دهد، این جایگاه برای آبی‌ها حفظ می‌شود. مشکی‌پوشان برابر استقلال شانس کمی برای کسب 3 امتیاز دارد ولی به طور حتم برای باخت به زمین نمی‌آید. استقلال در این بازی با چندین مصدوم مواجه است اما بعید به نظر می‌رسد که نتواند برنده شود به خصو آنکه در دو بازی اخیر خود در سال 96 به رغم مشکلاتی که داشت برنده شده است و حریفان هم به مراتب از مشکی‌پوشان بهتر بوده‌اند.


پارس‌جنوبی جم - فولاد خوزستان


باخت هفته پیش پارسی‌ها در خانه سپیدرود رشت امیدهای این تیم برای آسیایی شدن را از بین برد تا آنها با 39 امتیاز در رده هفتم جدول قرار بگیرند و امروز به دیدار فولادی بروند که موفق شد در بازی گذشته‌اش پدیده را از پیش رو بردارد و با کسب امتیاز 41 به رده ششم جدول بازگردد. فولاد برای آنکه امیدهایش را برای آسیایی شدن زنده نگه دارد باید در دربی جنوب کشور برنده شود. این درحالی است که پارسی‌ها هم دوست ندارند در پایان فصل فولاد را بالاتر از خود ببینند و همه تلاش‌شان را می‌کنند تا با جایگاهی بهتر از هفتمی لیگ هفدهم را به پایان برسانند.


اسامی داوران و برنامه دیدارهای هفته بیست و هفتم به شرح زیراست:


جمعه 17 فروردین 97


* استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 17
داوران: سیدمهدی سیدعلی ؛ کمک‌ها: تورج عیوض محمدی -حسن انتظاری - وحید صالحی ناظر: محمدرضا فلاح


* سایپا تهران - نفت تهران - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 17
داوران: علیرضا فغانی؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری- سجاد طوری – ناصر جنگی ناظر: حسن کامرانی فر


* استقلال تهران - مشکی پوشان خراسان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:55
داوران: حسین زرگر؛ کمک‌ها:آرمان اسعدی - بابک عباسقلی زاده - کمیل غلامی ناظر: حسین نجاتی


* پارس جنوبی جم - فولاد خوزستان - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت 19
داوران: کوپال ناظمی؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – علی میرغفاری ناظر: سعید بطحایی


شنبه 18 فروردین 97


* پدیده خراسان - پرسپولیس - ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 17
داوران: بیژن حیدری؛ کمک‌ها:محمدرضا ابوالفضلی - سعید علی نژادیان - شاهو اصلانی ناظر: حاتم بک پور


* ذوب آهن اصفهان - سپیدرود رشت - ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 17
داوران: محمدحسین زاهدی فر ؛ کمک‌ها: حسن یوسفی – محمد هاشمی نسب – ابوالفضل گرجی ناظر: علیرضا کهوری


* تراکتورسازی تبریز - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 18
داوران: وحید کاظمی؛ کمک‌ها:علی میرزابیگی - علی اکبر نوری -علی احمدی ناظر: ابوطالب طاهریان





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته