دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1397 - 14:44

بررسی تابعیت مضاعف رئیس فدراسیون شنا

سفرهای متعدد رئیس فدراسیون شنا به آمریکا در حالی رخ می‌دهد که پیش از این ادعا شده بود، کارت اقامت محسن رضوانی، منقضی شده و دیگر اعتبار ندارد. اما آیا رئیس فدراسیون شنا تابعیت مضاعف یا برگه اقامت در آمریکا را ندارد؟
کد خبر : 270782

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهندس کریمی کارشناس برنامه ایستگاه ورزش شبکه رادیویی جوان در خصوص رشته‌های ورزشی خاص گفت: «با توجه به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و همه باید در برابر قانون سر تعظیم فرود بیاورند، وزیر محترم اطلاعات آقای دکتر علوی که من افتخار خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را زیرنظر ایشان داشتم، راجه به تابعیت‌های مضاعف و بحث کارت‌های اقامتی یا همان گرین کارت صحبت‌هایی را انجام داده‌اند. همچنین قاضی سراج که بسیار انسان شریف، توانمند و پاکی هستند در ریاست سازمان بازرسی کل کشور دنبال این مسائل هستند.»


وی ادامه داد: «مسئله‌ای که پیش می‌اید تمکین از قانون است و به نوعی من در شنا خدمت کرده‌ام و بحثی درباره این ورزش دارم. سال 95 بازرس وقت فدراسیون شنا که من با ایشان ارتباط داشتم، بحثی را مطرح کرده‌ بودند که رئیس محترم فدراسیون تشریف برده‌اند آمریکا و به ایشان گفته بودند که من سنگاپور رفته‌ام. سوالی که به وجود می‌آید این است که دلیل این کار چه بوده است؟ همچنین یک استعلامی از سوی حراست وزارت ورزش انجام شده بود که به صورت مکتوب موجود است و در آن اشاره شده که رئیس فدراسیون شنا کارت اقامتی‌‌شان اکسپایر یا منقضی شده است!.»


کریمی افزود: «حالا چند سوال به وجود می آید. ریاست محترم فدراسیون شنا که در سال 95 رسانه‌ها عنوان کرده بودند کارت اقامتی شما اکسپایر یا منقضی شده است. شما در خلال مسابقات وینسور کانادا در بخش استخر مسافت کوتاه 25 متر که از ششم تا یازدهم دسامبر 2016 برگزار شد چرا دو بار به خاک آمریکا ورود کردید و با چه چیزی این ورود انجام شد؟ کارت اقامتی داشتید، ویزا داشتید، پاسپورت داشتید؟ چطور به خاک آمریکا وارد شدید؟ دلیلش چه بوده است؟ مگر می‌شود یک نفر به مسابقاتی برود و از آمریکا سر در بیاورد؟»


وی خاطرنشان کرد: «رئیس فدراسیون شنا 2016/12/5 وارد خاک آمریکا شده است. 2016/12/12 هم برای مرتبه دوم وارد شده است. مستندات این سفرها هم موجود است. از این گذشته، ما تعطیلات عید را داشتیم. ایشان در آن زمان که اعلام شده بود به کانادا رفته، بازرس وقت به طور کامل جریان بود. امسال هم 3 فروردین برابر با 23 مارچ به سانفرانسیسکو رفته‌اند و خط هوایی‌شان مشخص است. دیروز 15 فروردین برابر با 2 آپریل هم به تهران بازگشته‌اند. به راحتی قابل اثبات است که ایشان به آمریکا رفته است برابر با اسنادی که وجود دارد.»


کارشناس برنامه رادیو جوان افزود: «پروژه خاصی در سفر به آمریکا که وجود نداشته است. رئیس فدراسیون شنا پاسخ دهد به چه دلیل به آمریکا رفته است. اگر ما بحث تابعیت مضاعف را داریم چرا مسئولین آن را پیگیری نکنند. وزیر اطلاعات گفته‌اند معرفی کنید. همان‌طور که در سال 95 معرفی شدند و اسامی دو نفر مطرح شد که یکی بازنشسته بود و دیگری هم کارت اقامتش منقضی شده بود. الان که رئیس فدراسیون شنا بازنشسته نیست و کارمند وزارت ورزش است. به ضرس قاطع بگویند کارت اقامتی بحث دو تابعیتی محسوب می‌شود یا خیر. اگر می‌شود که برخورد کنند.»


وی تاکید کرد: «اسناد سفر رئیس فدراسیون شنا به آمریکا موجود است و خدمت شما عرض کنم کسانی که کارت اقامتی دارند، شهروند ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شوند. برنامه ایستگاه ورزش فدراسیون شنا آمادگی پاسخگویی توضیحات رئیس فدراسیون شنا را دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته