دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1397 - 13:46

مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست آمریکا برای اصلاح برجام

اتحادیه اروپا درخواست واشنگتن را برای اصلاح توافق هسته‌ای با ایران رد کرد.
کد خبر : 270752

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه اروپا در واشنگتن گفت اروپا مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای تغییر یا اصلاح توافق هسته‌ای با ایران یا افزودن بندهایی دیگر را رد کرده است.


این دیپلمات اروپایی درباره موضع کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به درخواست‌های آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد: «موضع اروپا با آمریکا همخوانی ندارد.»


در حال حاضر آمریکا و ترویکا اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) در چارچوب یک کارگروه در حال مذاکره درباره برجام هستند. در ماه ژانویه (دی 96) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد اگر کشورهای اروپایی نتوانند «کمبودهای وحشتناک برجام» را اصلاح کنند، از این توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.


این منبع دیپلماتیک تاکید کرد: «ما نه تنها توافقنامه تکمیلی، بلکه موضوعات خارج از چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک با ایران را بررسی می‌کنیم.»


وی همچنین بعید ندانست در آینده توافقنامه جدیدی تدوین شود که برخی از اصول توافق هسته‌ای در آن ثبت شوند.


پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا کارگروه فعلی را آخرین شانس برای حفظ برجام خوانده بود. اگر اتحادیه اروپا همکاری با واشنگتن را در زمینه برجام رد کنند، آمریکا دیگر ساختار لغو تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته