دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1397 - 12:35

مشارکت ایران و چین در پرونده تحقیقات «اسکریپال»

روسیه به‌طور مشترک با ایران و چین، پیش نویس اقدام در زمینه انجام تحقیقات را بر روی پرونده «اسکریپال» به هیات اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارائه کرد.
کد خبر : 270744

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، الکساندر شولگین، نماینده ویژه روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی از انجام پروژه مشترک تحقیقاتی از سوی ایران، روسیه و چین بر روی پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، پیمانکار سابق دفتر اطلاعات روسیه و دخترش در سالزبوری بریتانیا خبر داد.


وی افزود: «امروز (پنج‌شنبه) در هیات اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پروژه مشترک ما با ایران و چین معرفی شد. موضوع آن در ابتدا آغاز روند تحقیقات مشترک روسیه و بریتانیا برای یافتن پاسخ همه سوالات مرتبط با اتهام به روسیه از جانب بریتانیاست.»


به گزارش آنا، این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو گفت روسیه اصرار دارد در زمینه پرونده اسکریپال تحقیقات انجام شود.


وی افزود: «مسکو همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا امروز (پنج‌شنبه) جلسه‌ای عمومی را در این زمینه برگزار کند و درباره حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال، پیمانکار سابق دفتر اطلاعات روسیه و دخترش در سالزبوری بریتانیا تحقیقات انجام شود.»


لاوروف تاکید کرد: «ما به گام‌های غیردوستانه در زمان خودش واکنش مناسب نشان می‌دهیم. ما خواهان روشن شدن حقیقت هستیم و بر انجام تحقیقات موضوعی بر روی این پرونده اصرار داریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته