دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1397 - 12:00
وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد؛

آتش‌افروزی یک‌جانبه آمریکا در منطقه

وزیر امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن تلاش می‌کند اصول و قواعد خود را به دیگر کشورها تحمیل کند و این تصور وجود دارد که آن‌ها به‌دنبال آتش‌افروزی یکجانبه در خاورمیانه هستند.
کد خبر : 270723

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، سرگئی لاوروف در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو گفت: «این تصور وجود دارد که آمریکایی‌ها به‌دنبال آتش‌افروزی یکجانبه در خاورمیانه هستند.»


وی درباره کمک‌های نظامی آمریکا به کشورهای منطقه بالکان، تصریح کرد: «تلاش‌های ناتو در راستای مسلح کردن کشورهای منطقه به سلاح اوضاع امنیتی اروپا را با خطر مواجه کرده است.»


وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو اصرار دارد در زمینه پرونده اسکریپال تحقیقات انجام شود. روسیه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا امروز (پنج‌شنبه) جلسه‌ای عمومی را در این زمینه برگزار کند و درباره حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال، پیمانکار سابق دفتر اطلاعات روسیه و دخترش در سالزبوری بریتانیا تحقیقات انجام شود.


لاوروف گفت: «ما به گام‌های غیردوستانه در زمان خودش واکنش مناسب نشان می‌دهیم. ما خواهان روشن شدن حقیقت هستیم و بر انجام تحقیقات موضوعی بر روی این پرونده اصرار داریم.»


وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب ثبات جهان را تضعیف می‌کند، گفت: «واشنگتن تلاش می‌کند اصول و قواعد خود را به دیگر کشورها تحمیل کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته