دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ورج نوشت؛

سوءاستفاده از توئیتر برای انتشار اخبار کذب از تیراندازی در ساختمان یوتیوب

همزمان با تیراندازی امروز در ساختمان مرکزی شرکت یوتیوب که به زخمی شدن سه نفر و مرگ یک نفر دیگر منجر شد، هکرها هم از یک حساب توئیتر برای انتشار اخبار کذب در این زمینه سوءاستفاده کردند.
کد خبر : 270621

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حساب کاربری یادشده متعلق به یکی از کاربران یوتیوب بود و تایید شدن آن توسط توئیتر باعث شد تا بسیاری از کاربران اطلاعات دروغین منتشرشده در حساب یادشده را جدی گرفته و واقعی قلمداد کنند.


این حساب هک شده متعلق به وادیم لاوروسیک مدیر تولید شرکت یوتیوب بوده و هکرها بعد از کنترل آن مدعی شدند که این فرد در محل تیراندازی حضور دارد و در واقع شاهد زنده رویدادها محسوب می شود. ظاهرا این فرد و همکارانش واقعا در نزدیکی صحنه رویدادها به سر می برده اند. وی در ساعت 2:36 دقیقه بعد از ظهر از سلامت خود خبر داد و ارسال توئیت های دروغین 20 دقیقه بعد آغاز شد.


در یکی از توئیت های دروغین وی به علت از دست دادن یکی از دوستانش در جریان تیراندازی درخواست کمک می کند. بعد از علامت گذاری این توئیت ها توسط تعداد دیگری از کاربران مطلع، توئیتر آنها را پاک سازی کرد. هنوز مشخص نیست این هک چطور صورت گرفته است.


تیراندازی امروز در مقر یوتیوب توسط یک دختر 39 ساله صورت گرفته که نسیم نجفی اقدم نام دارد که گاهی ویدئوهای جنجالی از خود در یوتیوب و اینستاگرام منتشر می کرد و به دفاع از گیاه خواری و حیوانات شهرت داشت. برخی ویدئوهای وی به که علت محتوای نامناسب از یوتیوب پاک شده بود، بیش از یک میلیون نفر بازدید کننده داشته است. در جریان تیراندازی او در مقر یوتیوب سه نفر زخمی و یک نفر یعنی خود عامل تیراندازی بر اثر خودکشی کشته شده اند.


هنوز انگیزه این زن از اقدام یادشده مشخص نیست. اما وی بارها به سیاست های یوتیوب که باعث حذف ویدئوهای تولیدی او از این سایت شده بود، اعتراض کرده بود.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته