دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1397 - 14:23

«نهنگ آبی» فرزند نماینده اسبق پارلمان مصر را به کام مرگ کشید

دختر عضو سابق پارلمان مصر فاش کرد دلیل واقعی خودکشی برادر کوچکش، درگیر شدن با ماجراهای مربوط به بازی «نهنگ آبی» بوده است.
کد خبر : 270561

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، یاسمین دختر حمدی فخرانی در کاربری فیسبوک خود نوشت: «برادرم به‌دلیل بازی با نهنگ آبی خودکشی کرد و این موضوع از لابه‌لای دست‌نوشته‌هایش مشخص است.»


دختر عضو سابق پارلمان مصر توصیه کرد جوانان از استفاده از بازی‌هایی همچون نهنگ آبی که در جهان قربانیان زیادی داشته است، خودداری کنند.


به گزارش آنا، بازی یا چالش نهنگ آبی یک بازی غیرنرم‎افزاری مخفیانه است که به کمک تماس‌های آنلاین اینترنتی انجام می‌شود که نشانه‌هایی از آن در چند کشور گزارش شده‌ است. این بازی متشکل از چند چالش است که مدیران آن‌ها را در 50 روز به بازیکنان واگذار می‌کنند و در چالش نهایی بازیکن نیاز به ارتکاب خودکشی دارد.


این بازی در هندوستان بیشترین تعداد خودکشی را دارد، به شکلی که پلیس هندوستان نصب، انتشار و حتی ذخیره فایل خام نصبی این بازی را جزء جرایم نرم‌افزاری محسوب کرد. در این چالش اینترنتی 50 مرحله‌ای از مخاطبان عمدتا نوجوان خواسته می‌شود روزانه تکلیف خود را انجام دهند و در پایان، عکسی از خود بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است و پس از آن برای مثال از کاربر خواسته می‌شود، تا لب خود را ببرد، روی دست خود با چاقو کلمه‌ای را حک کند یا بالای یک ساختمان مرتفع با پاهای آویزان از خود عکس بیندازد.




انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی نهنگ آبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته