دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1394 - 09:22

طرح ۷ ماده‌ای سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن که روز یکشنبه وارد این کشور شده بود، از طرح هفت ماده‌ای خود برای توقف جنگ در یمن خبر داد.
کد خبر : 27034

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «النشره»، «اسماعیل ولد شیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن در سفر خود به «صنعا» با مقام‌های جنبش «انصارالله» و دیگر احزاب سیاسی یمن درباره نحوه اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، گفت‌وگو خواهد کرد.


این مقام سازمان ملل در دیدار با حزب «کنگره مردمی» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن اعلام کرد که طرحی هفت ماده‌ای (شامل هفت بند) برای آتش‌بس در یمن در اختیار دارد.


وی درباره محتوای این بند‌ها جزئیاتی ارائه نکرد. نماینده ویژه سازمان ملل روز یکشنبه پس از ورود به صنعا گفته بود با توجه به اوضاع اسفناک و فاجعه‌بار در مناطق مختلف یمن و اوضاع بسیار دشواری که مردم این کشور دارند، تلاش خواهم کرد با نمایندگان طرف‌های درگیر در این کشور به توافقی فوری برای برقراری آتش‌بس انسانی موقت دست یابم.


گفت‌وگوهای ماه گذشته نمایندگان احزاب و طیف‌های سیاسی مختلف یمن در ژنو با وساطت و نظارت سازمان ملل به شکست انجامید و طرف‌های درگیر نتوانستند به توافقی درباره حل سیاسی بحران داخلی این کشور دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته