دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1397 - 12:21
اعطا در جمع خبرنگاران:

پذیرش استعفای نجفی در جلسه نوزدهم فروردین شورای شهر تهران بعید است

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بعید است در جلسه نوزدهم فروردین ماه استعفای نجفی پذیرفته شود، گفت: اعضا معتقدند نجفی می‌تواند دوره درمانی خود را طی کند و در این مدت افرادی به او کمک خواهند کرد.
کد خبر : 270315

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران پس از پایان جلسه غیر علنی شورای شهر پیرامون استعفای محمد علی نجفی شهردار پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه رسمی شورا دهم فروردین ماه با حضور شهردار تهران برگزار و بحث استعفا مطرح خواهد شد و بالتبع اعضا نیز در آن زمان نظرات خود را اعلام و رای‌گیری انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه جلسه امروز به صورت هم‌اندیشی و غیر رسمی بود و بالتبع مصوبه‌ای هم نداشت، تصریح کرد: ‌در این جلسه تبادل نظر بین اعضای شورای شهر انجام شد و در بخشی از همین جلسه هم آقای نجفی حضور داشتند.


اعطا با بیان اینکه نجفی به روی استعفای خود پافشاری و اصرار دارد، گفت:‌ دلیل اصلی اعلام استعفا از سوی نجفی بیماری است اما عوامل دیگری هم تاثیرگذار بودند از جمله تنگناهایی که در این دوره وجود داشته است.


سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این بیماری یک بیماری جدید است و قبلا مطرح نبوده و این یک امر غریبی نیست و ممکن است برای هر کسی به وجود آید، گفت: همه اعضا از بیماری آقای نجفی ناراحت هستند و فضا به گونه‌ای نیست که در جلسه نوزدهم فروردین ماه استعفای نجفی به آسانی پذیرفته شود. نجفی در این جلسه حاضر می‌شود و دلایلش را توضیح می‌دهد و ما آن را بررسی خواهیم کرد.


وی درباره برخی از اظهار نظرها مبنی‌بر اینکه قرار است سرپرستی برای شهرداری تهران انتخاب شود، گفت: ‌چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد اصلا بحث سرپرستی مطرح نیست همچنین صحبتی درباره گزینه‌های احتمالی هم مطرح نشده و آنچه در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان شده صحت ندارد. ابتدا باید استعفای شهردار تهران پذیرفته شود تا بحث سرپرستی مطرح شود.


اعطا با بیان اینکه اگر شورا رای منفی ندهد نجفی همچنان شهردار تهران است، گفت:‌ هیچ گونه بحثی برای قبول سمت شهرداری از سوی محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر تهران مطرح نشده است.


وی ادامه داد: اقای نجفی عنوان کرده‌اند که اگر بیمار نبودند استعفا نمی‌دادند و تحمل فشارهای شهرداری تهران با توجه به بیماری برای ایشان امکان‌پذیر نیست.


وی با بیان اینکه اما اعضای شورای شهر نظر متفاوتی در این باره دارند، اضافه کرد: اعضای شورای معتقدند نجفی می‌تواند مراحل درمانی را طی کند و در آن زمان نیز افرادی کمک حال او باشند و بعد با قوت با کار خود بازگردد.


اعطا تاکید کرد اگر استعفای نجفی پذیرفته شود در همان جلسه سرپرستی برای شهرداری تهران انتخاب می‌شود که سه ماه فرصت به اعضای شورای شهر می‌دهد تا شهردار دیگری را انتخاب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته