دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 23:57

سفیر ایران در افغانستان: توافق هسته‌ای برای افغانستان مزایای اقتصادی دارد

سفیر ایران در کشور افغانستان در گفتگو با خبرگزاری آمریکایی تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی مزایای اقتصادی بسیاری برای افغانستان خواهد داشت.
کد خبر : 27023

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدرضا بهرامی در گفتگو با آسوشیتدپرس با بیان این مطلب افزود: لغو تحریم‌های اقتصادی ایران منجر به افزایش امنیت و توسعه در افغانستان خواهد شد. ایران آماده کمک به مقابله با داعش در صورت افزایش حضور و تشدید تهدید این گروه تروریستی در افغانستان است. در صورت احساس نیاز دولت کابل، ما آماده بررسی ارائه کمک در این زمینه خواهد بود.


وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: وقایع رخ داده دهه‌‌های اخیر این مسئله را روشن کرده است که چالش‌ها و تهدیدهای افغانستان برای دیگر کشورها نیز تهدید است. وقتی ما درباره تروریسم و افراط‌گرایی صحبت می‌کنیم، این به این معناست که این مسائل تنها در افغانستان باقی نمی‌ماند و به فراتر از مرزهای این کشور نیز انتقال می‌یابد. داعش و طالبان تهدیدهای مشترک میان ما و افغانستان هستند و راه‌حل آن نیز همکاری مشترک است.


بهرامی تاکید کرد: لغو تحریم‌‌ها فرصت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان ایجاد می‌کند که این مسئله تاثیر قابل توجهی بر روی وضعیت بد اقتصادی این کشور خواهد داشت.


سفیر ایران در کابل در پایان گفت: ایران خواهان ثبات، توسعه اقتصادی و ایجاد یک دولت مرکزی قدرتمند در افغانستان است. ما برای کاهش تهدیدهای افغانستان و منطقه راهی جز همکاری همه‌جانبه بین افغانستان و دیگر کشورهای منطقه نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته