دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش اکران آخرهفته سینمای جهان

«باب اسفنجی» همه پول‌ها را به جیب زد

انیمیشن «باب اسفنجی» در اولین روزهای اکران، به سادگی رقبای پر هزینه‌ای مانند «سربرآوردن ژوپیتر» و «پسر هفتم» را در گیشه آمریکا شکست داد.
کد خبر : 2700

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» با فروش 56 میلیون دلار در سه روز اول اکران، «تک‌تیرانداز آمریکایی» پرفروش‌ترین فیلم سه هفته گذشته و دو رقیب قدرتمند تازه اکران گرفته در آمریکای شمالی «سر برآوردن ژوپیتر» ساخته واچوفسکی‌ها و فانتزی حماسی «پسر هفتم» را با فاصله‌ای زیاد پشت سر گذاشت. انیمیشن کمدی «فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» دومین انیمیشن سینمایی ساخته شده بر اساس این شخصیت پرطرفدار انیمیشن مجموعه تلویزیونی «باب اسفنجی» که اولین بار در سال 1999 معرفی شد، پس از «باب اسفنجی شلوار مکعبی» محصول 2004 به کارگردانی استیون هیلنبرگ و مارک اوزبورن است.


«فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» را پل تیبیت کارگردانی کرده است و آنتونیو باندراس، تام کنی و بیل فگرباک از صداپیشه‌های نقش‌های اصلی آن هستند. به گزارش وال‌استریت ژورنال، این فیلم که با بودجه 74 میلیون دلار تولید شده است، در سه روز افتتاحیه اکران 56 میلیون دلار از محل 3641 سالن سینما در آمریکا و کانادا درآمد داشته است.


دومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته، «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود که سه هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش آمریکای شمالی بوده و در سه روز جمعه تا یکشنبه 24.2 میلیون دلار فروش داشته، در هفت هفته گذشته به فروش جهانی 361 میلیون دلار دست یافته و تاکنون بسیاری از رکوردهای مربوط به فیلم‌های جنگی تاریخ سینما و فروش فصل زمستان را جا به جا کرده است.


اکشن علمی-تخیلی «سر برآوردن ژوپیتر» ساخته اندی و لانا واچوفسکی که با بودجه 176 میلیون دلار تولید شده است، در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی 19 میلیون دلار درآمد از محل 3181 سالن سینما داشته و جمع فروش جهانی آن تاکنون به 51.5 میلیون دلار رسیده است. چهارمین فیلم جدول فروش، فانتزی حماسی«پسر هفتم» به کارگردانی سرگئی بودروف با بازی جولین مور و جف بریجز است که در سه روزاول اکران در آمریکای شمالی فقط 7.1 میلیون دلار فروش داشته و جمع فروش جهانی آن تاکنون به 91 میلیون دلار رسیده است.


فیلم‌های پنجم تا دهم جدول فروش آمریکای شمالی در آخرهفته گذشته به ترتیب «پدینگتن»، «پروژه آلماناک»، «بازی تقلید»، «حلقه دهنده‌های عروسی»، «سیاه یا سفید» و «پسر همسایه» هستند.



گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب