دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش اکران آخر هفته سینمای جهان

«ربوده شده 3» فراتر از پیش‌بینی‌ها در صدر جدول پرفروش‌ها

آنا: فیلم اکشن «ربوده شده 3» با بازیگری لیام نیسن پیش‌بینی‌های کارشناسان صنعت سینما بسیار فراتر رفت و با فروش بالاتر از 40 میلیون دلار در مدت سه روز بیشترین گیشه‌های سینما در آمریکای شمالی را در هفته رقم زد.
کد خبر : 270

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در حالی که برخی کارشناسان صنعت سینما رقم فروش 30 تا 35 میلیون دلار در سه روز آخر هفته میلادی را برای «ربوده شده 3» پیش‌بینی کرده و عده‌ای حداکثر 37 میلیون دلار را برای آن در نظر گرفته بودند، این فیلم اکشن به رقم 40.4 میلیون دلار رسید. به این ترتیب سومین فیلم از فرانشیز «ربوده شده» بیشتر به فیلم دوم این مجموعه که در سال 2012 اکران گرفت و فروش سه روز افتتاحیه‌اش به 49.5 میلیون دلار رسید، نزدیک‌تر است تا فیلم اول «ربوده شده» محصول 2008 که در مدت مشابه 24.7 میلیون دلار درآمد داشت.


به نوشته تایم، این فروش چشمگیر برای فیلمی که در ماه ژانویه به روی پرده رفته است، نشان می‌دهد که وجود اکشن‌های مدل قدیمی در این فصل که این نوع فیلم‌ها به‌نفع آثار جویای کسب نامزدی اسکار از سالن‌های سینما رخت بر می‌بندند، تا چه اندازه می‌تواند سودمند باشد. فروش این فیلم همچنین بیانگر قدرت و نفوذ ستاره‌ای بی‌چون‌و‌چرای لیام نیسن است که علاوه بر یک‌تنه پیش بردن فرانشیز پردرآمدی مثل «ربوده شده» فیلم‌های اکشن مشابهی مانند «بدون توقف» را که سال گذشته به جمع فروش 222.8 میلیون دلار در سراسر دنیا دست یافت، به نتایج سودمندی می‌رساند.





«ربوده شده 3» به کارگردانی الیویه مگاتن و با فیلم‌نامه‌ای از لوک بسون با بودجه 48 میلیون دلار تهیه شده و از این هفته در 3594 سالن سینما در آمریکای شمالی اکران گرفته است.


دومین فیلم پرفروش آخر هفته گذشته طبق آمار ارائه شده در سایت boxofficemojo.com با فاصله‌ای بسیار از فیلم اول، درام برنده جایزه گلدن گلوب و امیدوار به اسکار «سِلما» درباره مبارزات جنبش حقوق مدنی آمریکا در نیمه سده بیستم به کارگردانی آوا دوورنی است که در سه روز جمعه تا یکشنبه 11.2 میلیون دلار از محل گیشه 2179 سالن سینمای آمریکای شمالی درآمد داشته است. این فیلم که با بودجه 20 میلیون دلار تولید شده است.


«به‌درون جنگل» ساخته راب مارشال با بازی مریل استریپ، جانی دپ، امیلی بلانت و آنا کندریک که با بودجه 50 میلیون دلار تولید شده، در سومین آخر هفته اکران خود با رقم 9.7 میلیون دلار در 2833 سالن آمریکای شمالی در جایگاه سوم جدول فروش نشست و به جمع فروش 105.2 میلیون دلار در آن قاره و 15 میلیون دلار از چند بازار دیگر در خارج از آن قاره دست یافت.


«هابیت: نبرد پنج لشکر» پیتر جکسن با 9.4 میلیون دلار در چهارمین آخر هفته اکران آمریکای شمالی و دست‌یابی به رقم فروش 781 میلیون دلار در سطح بین‌المللی، در این آخر هفته چهارمین فیلم پرفروش شد و پس از آن «ناشکسته» آنجلینا جولی، «بازی تقلید»، «شبی در موزه: راز مقبره»، «آنی»، «زن سیاهپوش 2: فرشته مرگ» و «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» به ترتیب رتبه‌های 5 تا 10 جدول را به خود اختصاص دادند.


انتهای پیام/


گزارش از: ساسان گلفر


خبر مرتبط 1


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکای شمالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته