دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1397 - 16:24
آیت الله علوی گرگانی؛

طرح مسئله « حجاب اختیاری» ناشی از ناآگاهی است

طرح مسائلی مانندحجاب اختیاری ناشی از ناآگاهی جامعه و عدم تبیین درست جایگاه اسلام است و من دلم می‌سوزد که گاها چنین حرف‌هایی زده می‌شود که ناقص است.
کد خبر : 269905

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان و جمعی از فعالان رسانه‌ای استان اظهار داشت: در اثر القائات دشمن برخی‌ها فکر می‌کنند جمهوری اسلامی دیکتاتوری و یا حکومت زور است در حالی که این‌گونه نیست.


وی افزود: باید ذهن جوانان و دانشگاهیان ما که با شبهه‌های دشمن پر شده، با تبیین درست از ولایت فقیه این نقص را جبران کنیم و افرادی باید در جامعه باشند که این تبیین درست را انجام دهند.


این مرجع تقلید تصریح کردند: ولایت فقیه ، ولایت الهیه است ، پدیده عالم است اما متاسفانه خیلی‌ها از مردم این نکته را نمی‌دانند و چون خبر ندارند معمولا حرف‌هایی زده می‌شود که درست نیست و باید به جامعه آگاهی‌های لازم داده شود.


آیت الله علوی گرگانی با اشاره به طرح مساله حجاب اختیاری خاطرنشان کرد: در این مساله همه مراجع و حتی مقام معظم رهبری نیز ورود کردند چرا که حجاب مسئله‌ای قرآنی و الهی است اما متاسفانه دارند القاء می‌کنند که جمهوری اسلامی آن را ابداع کرده است که در یک کشوری که 70 درصد آن شیعه هستند چنین حرف‌هایی ناقص است.


وی افزود: من دلم می‌سوزد که می‌بینیم گاها چنین حرف‌هایی زده می‌شود که ناشی از ناآگاهی است که مفاهیمی الهی و قرآنی مانند ولایت فقیه و حجاب را به مسائل دیگر گره می‌زنند.


آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه چه فردی باید مردم را باید آگاه کند، تاکید کرد: دولت نباید بگذارد جامعه آلوده شود، کشور جمهوری اسلامی است ما این همه خون برای چه دادیم؟ و باید بصیرت شما اصحاب رسانه به کشور کمک کند.


این مرجع تقلید در ادامه با توجه به شعار سال گفتند: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند با طرح شعار سال شایدیک مقدار کارها پیش برود و با پیام‌ها پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه باید ترغیب به خرید کالای ایرانی شوند و مدیران نیز بعد از عید برای جا انداختن فرمایش ایشان کار کنند.


وی همچنین درباره کارکرد رسانه‌ها گفت: پیام‌ها و ابلاغیه‌های ما در سطح جهانی است و پیش آمده که از برخی سخنان ما در بعد جهانی استفاده و از طریق فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی شده است.


آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: یک امری که در کار رسانه‌ها ضروری است نوشتن عین واقعیت است یعنی در رسانه‌ها همیشه واقعیت‌ها تجسم پیدا کنند و افراط و تفریط نباشد، برخی اوقات با پایین و بالا کردن جملات مفهوم جمله عوض می‌شود که در چنین مواقعی که امری مشتبه می‌شود یا باید استفاده نکنید و یا اینکه از صاحب خبر کسب تکلیف کنید.


وی در پایان درخواست کردند: رسانه‌ها به دنبال بیان حق باشند و با مسئولیت‌پذیری بالا این کار را انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته