دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1394 - 17:34
در واحد گرمسار مطرح شد؛

شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز/ سه شرط محبت به فرزند

نشست تخصصی شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز با سخنرانی امام جمعه گرمسار و با حضور استادان و کارکنان در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد. این استاد حوزه و دانشگاه چگونگی تربیت فرزندان در خانواده و جامعه را یادآور شد و گفت: برخورد با مردم و جامعه از ارکان اصلی شخصیت فرزند به شمار می‌آید.
کد خبر : 26989

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام سید علی مهدی‌نژاد در این مراسم با بیان اینکه پدری که به فرزندانش انس با مردم و چگونگی برخورد شایسته را می‌آموزد، مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد، افزود: پیامبر سفارش زیادی برای تربیت فرزندان در برخورد با بزرگان و مهمانان داشته‌اند و یکی از درهای موفقیت در تربیت فرزندان محبت به آنها است که معمولا در جوامع امروزی فرزندان ما تشنه محبت هستند که اگر غیر ازاین باشد از نظر عاطفی کمبودهایی در زندگی روزمره خود حس می‌کنند که بعدها به صورت عقده در زندگی بروز می‌کند.


مهدی‌نژاد افزود: فرزندان در سنین پایین حتما به محبت نیاز دارند که اگر غیر از این باشد خلاء عاطفی روی می‌دهد که در سنین بالاتر به صورت پرخاشگرانه نمود پیدا خواهد کرد.


امام جمعه گرمسار با بیان اینکه محبت به فرزند سه شرط دارد افزود: محبت باید عاقلانه باشد؛ یعنی از روی احساس نباشد، معتدل باشد؛ یعنی در محبت به فرزند اعتدال داشته باشیم، حمایت از فرزند انجام شود؛ یعنی فرزندان به حمایت مالی خانواده خود نیازمند میباشند . فرزند باید از همه نوع حمایت از جمله، مالی، فرهنگی، عاطفی وغیره برخوردار باشد و از همه اینها مهمتر نظارت بر اعمال ورفتار فرزند نیز خیلی مهم است چرا که نظارت باعث جلوگیری از ارتباط ناسالم با دوستانش می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته