دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1397 - 11:11

حوزه آموزش عالی سلامت شاهد به ثمر نشستن بخش های بیشتری در سال ۹۷ خواهد بود

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دستاوردهای زیادی در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برای دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شده است، گفت: در سال 97 شاهد به ثمر نشستن بخش های عمده ای از این برنامه ها در مناطق آمایشی خواهیم بود.
کد خبر : 269816

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در ارتباط با چشم انداز آموزش عالی سلامت در سال پیش رو اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اجرای فازهای مختلف برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، به طور مسلم شاهد ثمرات بخش های قابل توجهی از این برنامه در سال ۹۷ خواهیم بود.


وی با بیان اینکه در موضوع آمایش آموزش عالی سلامت پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی حاصل شده است اظهار امیدواری کرد در سال جاری با تعمیق بخشیدن به این دستاورد بتوان از توانمندی های موجود در مناطق آمایشی در جهت توسعه معقول، منطقی و متوازن کشور بهره برد و همچنین امکان حل و فصل امور مرتبط به دانشگاهها و دانشکده های مستقر در هر کلان منطقه را در خود این مناطق فراهم آورد.


اکبری افزود: هنوز پتانسیل های زیادی در سند آمایش آموزش عالی سلامت وجود دارد که در سال ۹۷باید به آن پرداخت و از آن در جهت توسعه کشور بهره مند شد.


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: استفاده از ظرفیتهای موجود و منحصر به فرد در هر یک از دانشگاهها، دانشکده های، مراکز آموزش عالی سلامت و سایر مراکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی در نقاط مختلف در هر یک از مناطق آمایشی از برنامه های جدی است که توجه به آن دستاوردهای قابل توجهی برای کشور را به دنبال خواهد داشت.


اکبری سرعت بخشیدن به حرکت دانشگاههای علوم پزشکی به طرف دانشگاههای نسل جدید به نحوی که فعالیتهای خود را بر اساس انتظارات جامعه و پاسخگویی به نیازهای کشور تنظیم کنند را از دیگر برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ برشمرد.


وی اعلام کرد: در حال حاضر دانشگاههای علوم پزشکی در مجموع از نظر پذیرش دانشجوی خارجی جلوتر از برنامه ششم توسعه کشور هستند اما با توجه به ظرفیتهای موجود در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا بتوان از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره جست و زمینه های ارتقا آموزش عالی سلامت کشور را بیش از پیش فراهم آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب