دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1397 - 12:27
نمیانده مردم سمیرم در مجلس تشریح کرد؛

علیرغم عملکرد مثبت کمیسیون شوراها، اما همچنان در بحث نظارتی ضعیف هستیم

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: عملکرد این کمیسیون مثبت بود است هر چند معتقدم با وجود نتیجه خوبی که در نظارت انتخابات شورای شهر و روستا ها داشتیم اما به طور کلی در بحث نظارتی ضعیف هستیم و هنوز در این بعد جای کار وجود دارد .
کد خبر : 269759

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسون شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، عملکرد این شورا را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یکی از کمیسون ها کمتر شناخته در مجلس بود و در دوره های قبل تعداد واقعی اعضای آن کمتر بود اما خوشبختانه دردوره های اخیر این اعضا تکمیل شده و عملکرد آن نسبت به ادوار گذشته ارتقا داشته است .


وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حضور افراد شاخص در این کمیسون ، کمیسون شوراها جایگاه خوبی دارد و امور داخلی کشور هم با تصویب مجلس به نام این کمیسیون اضافه شد.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: از مباحث مطرح در کمیسیون شوراها ، بحث درآمد پایدار شهرداری ها است که در حال حاضر در کمیسون در حال انجام است ، قاتون جامع مدیریت خدمات شهری ، قانون جامع مدیریت بحران از دیگر مسائل مورد بحث در این کمیسون است که پیگیری های آنها انجام شده و در حال حاضر در صحن مورد بحث و بررسی است .


وی با بیان اینکه تعیین تکلیف و اضافه شدن حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان نیز از موارد مورد اهمیت در این کمیسیون است است تاکید کرد: ما قصد داریم تعداد نمایندگان را تا 40 نفر اضافه کنیم، که این کار در کمیته مربوطه و وزارت کشور و وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش های مجلس در حال انجام است البته کلیات آن در صحن به تصویب رسیده است.


سلیمی با اشاره به سفر اعضای این کمیسون به مناطق مرزی چابهار گفت: یکی از اهداف این سفرها بررسی وضعیت مردم این منطقه بود، به هر حال بحث محرومیت و حاشیه نشینی در این مناطق بسیار با اهمیت است که باید این موارد رفع شود ، بررسی و امکان سنجی سواحل مکران برای تولید صادرات مورد توجه قرار گرفت که همین امر یکی از دیگر اهداف این سفر بود.


سخنگوی کمیسون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارکرد های این شورا تمرکز بر روی مسائل ریشه ای جامعه است تصریح کرد: برای حل مسائل جامعه برخی راه کارها ارائه شده و این کمیسیون بنا دارد که برای این امر، طرح هایی را ارائه کند که امیدواریم این طرح ها به نتیجه برسد .


سلیمی با اشاره به موضوع قانون جامع انتخابات کشور گفت: این بحث ها خیلی وقت است که در مجلس مطرح است، در حال حاضر کمیسون به دولت فشار آورده است که هرچه سریع تر این قانون را به ما تحویل دهد تا بتوانیم در انتخابات بعدی از آن استفاده کنیم برخی مشکلات را حل کتیم .


عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان با اشاره به عملکرد یک ساله این کمیسیون گفت: کمیسیون شورا در سال 96 تلاش کرد طرح ها و لوایحی را که از دوره های قبل تصویب شده بود و وجود داشت را تکمیل کند و آنها را به نتیجه برساند، به واقع می‌توان گفت عملکرد این کمیسیون مثبت بود است هر چند معتقدم با وجود نتیجه خوبی که در نظارت انتخابات شورای شهر و روستا ها داشتیم اما به طور کلی در بحث نظارتی ضعیف هستیم و هنوز در این بعد جای کار وجود دارد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته